Bambusové kefky Ecoheart

Chcel by som Vám dnes predstaviť Romana Kováča, ktorý rozbehol značku ecoheart.

 

Čo si robil pred vznikom značky ecoheart a ako to celé vzniklo?

Po ukončení štúdia som začal hľadať, kde by som sa mohol uplatniť. Chcel som pomáhať ľuďom, okoliu a zmeniť svet. Chcel som im ukázať, že aj keď to je zlé, tak je to dobré. Opustil som domov, začal som študovať environmentalistiku. No moje ja chcelo viac a tak nejak vznikla myšlienka ecoheart. Pôvodne išlo o neziskovú organizáciu, ktorá bude pomáhať malými projektami so sociálnej, environmentálnej, kultúrnej a športovej sféry. Mojim cieľom bolo ukázať okoliu, že sa to dá. Že naša krajina je nádherná a ľudia sú úžasní. Ecoheart vznikol ako kľúč, ktorý má aktivovať to dobré v ľuďom. Nech namiesto plytvania energiou na sťažovanie, tvoria. Ecoheart nebude nútiť nikoho stať sa vegánom, či zanieteným ekológom.  Jediné čo chce je len, to aby ľudia vnímali svet okolo seba a snažili sa ho nejakým spôsobom zmeniť k lepšiemu. 

 

Prečo si sa rozhodol ísť do kefiek?

S kefkou som sa stretol počas preklikávania na internete. V tej chvíli som vedel, že je to ono. Plastová zubná kefka, ktorá pomáhala ostatným. Kúpou dvoch produktov išiel tretí deťom v domove. Vedel som, že je to ono. Zrazu som videl produkt, ktorý čistí zdravie, okolie a nakoniec aj dušu.

 

Dobre ale ako si prešiel z plastových kefiek na bambusové?

Chcel som samozrejme robiť niečo pre ekológiu, preto bol materiál od začiatku jasný, bolo to bambusové drevo, ktoré je trvalo udržateľný zdroj. Keďže sme sa zamerali na ekologické produkty, tak aj náš obal bol musel byť vyrobený čisto z recyklovaného papiera na ktorom bola použitá iba tlač čiernou farbou. Takto vzniklo prvých 2500 kusov ecoheart kefiek a vďaka tomu sme dokázali pomôcť niekoľkým neziskovým projektom. Vedel som, že tá kefka nie je dokonalá a nejak mi vnútro hovorilo, že ten dobrý pocit nestačí.

 

Čo nasledovalo ďalej, chcel si to len rozšíriť a robiť vo väčšom?

Chcel som aby toho bolo viac ale vedel som že nie všetko je ok, preto som vytvoril druhý produktový dizajn, ktorý bol na základe feedbacku zákazníkov a kamarátov.  Našiel som si novú, malú, rodinnú spoločnosť, ktorá mi to dokázala vyrobiť  V nasledujúci rok sa stihlo predať viac než 12000 kefiek a pomôcť desiatkam ľuďom, no nevedel som, čo je zisk a čo tržba. Nevedel som ako sa podniká a tak som sa s týmito malými číslami a nevedomosťou dostal do krachu.

 

Krach, to som netušil a ako si teda pokračoval ďalej?

Snažil som sa poučiť z mojich chýb, začal som pracovať na business pláne, hľadal som investora a pracoval po rôznych brigádach, len nech prežijem. V spolupráci s mojim dobrým kamarátom, produktovým dizajnérom sme navrhli  nový model. Vznikol na základe predošlej verzie a s pomocou našich zákazníkov. Hlavu sme museli zmenšiť kvôli lepšej dostupnosti k zadným zubom. Kvôli tejto zmene sme museli zúžiť celé telo kefky, avšak tvarovanie zostalo rovnaké.  Hrany kefky sú v tomto prípade jemne zabrúsené a telo olejované prírodným olejom z Borovice Kórejskej. Vďaka tomu kefka vydrží oveľa dlhšie a je príjemnejšia v ústach. Koncom roka som našiel investora a dohodol spoluprácu s DM drogériou, ktorá bola viac menej náhodná.

 

Kam by si chcel svoju značku posunúť?

Keď som na začiatku hľadal výrobcu pre kefky, našiel ho až v Číne. Na začiatku som oslovil aj producentov v Európe, tu však nikto na to nemal stroje a kvôli jednému to nikto ani nechcel riešiť. Hoci sa doteraz zubné kefky stále vyrábajú v Číne a ich dokončenie sa robí na Slovensku chcel by som to celé robiť na Slovensku. Žiaľ nové stroje stoja niekoľko sto tisíc, podarilo sa nám vďaka skvelým ľuďom odkúpiť historické nevyužívané stroje európskeho pôvodu. Po malých kúskoch stroje opravujeme a plánujeme presunúť produkciu do Bratislavy. Ak sa nám to podarí, otvoríme prvú výrobňu drevených kefiek v Európe. Vďaka strojom budeme schopní vyrobiť kefky od prvého kroku po posledný tu, všetko lokálne. Otvorením transparentnej kefkárne vytvoríme aj nové pracovné miesta pre ľudí z regiónu. Našim cieľom nie je vytvoriť len výrobňu, ale transparentný priestor. Ten bude otvorený pre každého, kto sa bude chcieť pozrieť na výrobu a kus žijúcej histórie.

 

Viem že už na trhu je viacero konkurenčných produktov čím je ecoheart iný?

V prvom rade nejde len o produkt, ide hlavne o životný proces. Spoločnosť ecoheart vznikla ako kľúč, ktorý má v ľuďoch aktivovať dobro. Pripomínať im, že miesto sťažovania sa, treba svet okolo seba proaktívne meniť. Naše produkty majú byť dôkazom, že aj z mála sa dá spraviť pekná vec, ktorá pomôže zlepšiť svet. Práve preto sa tu spája niekoľko elementov, ktoré môžeme nazvať inováciou. Vďaka tomu môžeme produkt recyklovať, starať sa o svoje zdravie a k tomu všetkému pomáhať okoliu. Každou predanou kefkou totiž zákazníci prispievajú neziskovým projektom, a čistením zubov tak pomáhajú skrášliť svet.

 

Kde všade kefky ecoheart vieme nájsť?

Sú to rôzne bez obalové obchody ako aj Bio a zdravé obchody, a samozrejme na našom e-shope, ktorý ale aktuálne chceme inovovať a doplniť tam nové veci, ktoré chystáme pre našich zákazníkov.

 

Čo nové chystáš pre tvojich zákazníkov?

Aktuálne máme v príprave niekoľko produktov. Tak spomeniem všetko😊

Zubné pasty: V súlade s prírodou tvoríme novú, obľúbenú, ručne robenú, bio zubnú pastu. Na jej výrobu budeme používať čisto prírodné ingrediencie, ktoré nikdy netestujeme na zvieratách. Zuby bude s láskou čistiť a remineralizovať a zároveň dodávať silu ďasnám. (už je v predaji)
Dezinfekčný sprej: Unikátna zmes 100% prírodných olejov veľmi účinne dezinfikuje. To znamená, že po nastriekaní a krátkom pôsobení účinne likviduje patogény, ktoré môže byť pôvodcom viacerých ochorení. Jeho dezinfekčný účinok je založený na nami vyvinutých roztokoch 100% prírodných surovín v spojení s účinnými esenciami.
Škrabka na jazyk: Prvá škrabka na jazyk výroba čisto z dreva. Olejovaná prírodnými olejmi, ktoré jej dodávajú oveľa vyšší účinok.
Detská zubná kefka: Verzia našej zubnej kefky zmenšená pre dospievajúcu generáciu.
Dezinfekčný roztok: Špeciálny prírodný roztok, ktorý slúži na dezinfekciu dentálnych pomôcok.

 

Ďakujem Romanovi za jeho príbeh v ktorom sme sa dozvedeli informáciu aj keď skončite na dne a biznis Vám krachne, ale treba sa vždy poučiť a skúsiť to znova pokiaľ svojmu produktu veríte.

 
Mohlo by Vás zaujímať