Čajová kultúra s Wilfred

Dvaja študenti sa rozhodli založiť značku so sypanými čajmi.

 

Povedzte nám niečo o sebe a ako ste sa dostali k čajom?

Značku Wilfred sme založili v rokuj 2014, vtedajšia študentka farmácie Lenka a študent marketingu Dávid. Prvotnou inšpiráciou pre vznik značky Wilfred bola Lenkina láska k bylinkám a čajom, ku ktorej ju doviedol jej starý otec - agronóm.  A ako to už chodí, celé toto nadšenie preniesla aj na mňa. Po večeroch na intráku sme niekedy namiesto študentského života varili voňavé šálky čaju. Mojím snom zase bolo vždy niečo vytvárať, niečo vlastné, značku o ktorú sa budem môcť starať a hrať sa s ňou. Nakoniec sme dospeli k spoločnému rozhodnutiu, že tieto dve naše záľuby musíme spojiť. A narodil sa Wilfred.

 

Čo bolo motiváciou vzniku značky Wilfred?

Prvotne nám u nás chýbala modernejšia čajová kultúra aká sa začínala k životu prebúdzať v zahraničí. Neboli sme úplne stotožnení s tým, že dať si niekde šálku čaju musí znamenať prísť do čajovne s ezoterickou hudbou a kobercami na stene. Hoci sme sami častými návštevníkmi takýchto čajovní a nič proti ním samozrejme nemáme. Chceli sme skrátka niečo nové, sviežejšie s farebným a hravým dizajnom a  čo najchutnejšími čajmi. Sme presvedčená, že nie len káva, ale aj čaj si zaslúži pekný branding. Na čo sa možno niekedy zabúda.

 

Ako vznikol Váš názov a znamená niečo?

Pri vytváraní názvu sme sa dosť zapotili. Pôvodný názov pre našu značku bol Herbert, ktorý sme neskôr zmenili, čo sa ukázalo byť ako veľmi dobrý ťah, keďže súbežne s nami vznikala pod rovnakým názvom skvelá značka trnavských sirupov o čom sme samozrejme nevedeli. Názov Wilfred vznikol čisto intuitívne a ak hľadáme hlbší význam pre toto osobné meno, tak ho zrejme nenájdeme. Je to skrátka meno, do ktorého sme sa zaľúbili a vedeli sme, že musí reprezentovať to čo robíme.. Zároveň sme hľadali niečo medzinárodné, názov, ktorý by sme nemuseli prekladať ak by sme so značkou išli za hranice.

 

Aký bol postup pri vzniku jednotlivých zmesí a ako ste si vyberali dodávateľov?

Na začiatku sme museli skúšať, ktoré bylinky a čaje spolu idú dokopy a chuťovo ladia. Využívali sme Lenkine znalosti zo sveta byliniek. Postupne sme zisťovali aké chuťové kombinácie by mohli byť dobré a učili sa miešať a harmonizovať chute spolu s účinkami jednotlivých bylín a ovocí .Skrátka už vieme, čo spolu patrí a čo sa veľmi nehodí, aj keď experimentom sa vôbec nevyhýbame. Dodávateľov sme hľadali primárne na Slovensku a v Česku. Vyberali sme najmä podľa kvality byliniek a toho či má dodávateľ certifikát. Kvalitu bylín hodnotíme podľa vône, chute a vzhľadu. Keď nám niečo nevonia, nechutí a nepáči sa nám, tak sa pravdepodobne nebude ani naším zákazníkom. To je naša filozofia.

 

Môžete nám priblížiť proces vzniku a výroby jedného z vašich produktov?

Máme dané receptúry a pomery bylín, čaju alebo ovocia, ktoré pri miešaní zmesí používame.  Všetko máme spísané. Neraz sa však stalo, že sme museli tento pomer trochu pomeniť, najmä kvôli tomu, že bylinky nie sú priemyslový produkt každý zber môže chutiť inak. Všetko je vecou prírody. Zmesi zásadne miešame ručne a v malom množstve aby sme mali nad všetkým kontrolu. Sme trochu paranoidný, preto u nás neuvidíte 100 kilovú miešačku na čaj.

 

Vaše čaje majú aj ocenenie Great taste, zmenilo sa týmto ocenením pre Vás niečo, zaznamenali ste prílev klientov alebo väčší záujem o Vaše čaje?

Toto ocenenie si veľmi vážime a keď sme sa o ňom dozvedeli, bola to radosť. Išlo o akési utvrdenie sa v tom, že to čo robíme, robíme pravdepodobne dobre . Po tomto ocenení sa nám ozvali viacerí odberatelia, s ktorými spolupracujeme dodnes. A super je ešte to, že tie nalepené hviezdy vyzerajú na obaloch veľmi dobre.

 

Chcete Vašu značku posunúť aj mimo hraníc Slovenska, aký je Váš ciel prípadne vízia?

Určite by sme a radi pozreli napríklad do Česka, kde je čajový trh väčší ako u nás na Slovensku. Bol by som zvedavý ako by našu značku prijali tam, avšak zatiaľ máme ešte veľa práce u nás na Slovensku. Naša vízia je prinášať čo najviac ľuďom kvalitné, hravé a farebné čaje, ale neprísť tak o kvalitu. A čo príde, to príde.

 

A čo konkurencia ako ju vnímate vo svojom segmente a čím sa odlišujete od iných konkurenčných značiek?

Myslím, že máme veľké šťastie že u nás na Slovensku je veľmi silná bylinkárska tradícia. Máme tu skvelé podmienky a tradičné firmy, ktoré sa pestovaniu a spracovaniu venujú. Tieto firmy sú samozrejme konkurencia, ale čím sa možno odlišujeme je pestrosť našej ponuky. Tým, že si bylinky nepestujeme sami, nie sme obmedzení na lokálne bylinky a môžeme experimentovať s exotickými čajmi, či ovocím, ktoré v našich končinách nenájdeme. Ako príklad uvediem rastlinu myrtovník citrónový, ktorý rastie hlavne v severnej Austrálií, je to najväčší zdroj citrálu na svete a vonia neuveriteľne citrónovo. Taktiež verím, že sa líšime dizajnom a celým brandingom a hlavne rozmanitými chuťami.

 

Kde všade si môžeme zakúpiť alebo nájsť Vaše čaje?

Naše čaje si môžete kúpiť na našom e-shope, v rôznych obchodom so špeciálnymi potravinami, v kaviarňach a taktiež vo viacerých bezobalových obchodoch, na čo sme obzvlášť hrdý, keďže je nám ekológia blízka.

 

Na čo sa môžu Vaši zákazníci a prípadne aj nový tešiť do budúcna chystáte niečo?

Stále vytvárame nové čaje, experimentujeme s chuťami a účinkami, najbližšie chystáme uviesť do ponuky nové zážitkové balíčky. To sú také balíčky, v ktorých zákazník nájde 7 našich čajov v menšom balení. Tešiť sa môžu na Ranný balík a Večerný balík. Takéto balíčky sa nám osvedčili aj ako skvelý darček. Určite treba sledovať naše sociálne siete ako facebook a instagram.

 

Ďakujeme za rozhovor a držíme palce.