Rozhovor s Jakubom Augustinským o jeho projekte a značke ČAU SA BAU, ktorá je odrazom jeho života a hlavne aby ste sa všetci bauili.
Môžete sa nám predstaviť kto vlastne stojí za značkou Čausabau a čo ste robil pred tým?
Čau Sa bau, volám sa Jakub „Kuba Augi“ Augustinský a v minulosti som sa počas štúdia živil ako elektrikár. Počas výšky som mal taktiež možnosť vycestovať do USA na letnú brigádu, ktorá mi úplne zmenila život a pohľad na svet. Brand Čausabau vznikol ako side projekt, niekedy okolo roku 2014, kedy som sa začal venovať popri video produkcii aj brandingu a vnikol som do sveta showbiznisu a módy. Korene celého story okolo Čau sa bau pochádzajú z freestylového životného štýlu. Jazdil som sk8boarding, snowbording, windsurfing, wakeboarding atď… Najviac mi ostal momentálne pri srdci kitesurfing a wakeboarding.
Kedy a ako sa začal písať príbeh Čausabau?
Prvýkrát sa objavilo slovko ČAUSABAU v roku 2014 v Dubaji, kde sme boli s tanečníkmi vystupovať na obrovskom celosvetovom festivale. Vzniklo to ako začiatok nezabudnuteľnej kanadskej párty s kamošmi na hotelovej izbe. Kanaďania nás pozvali k ním na izbu, klasika žures… Samozrejme sme s mojim spolubývajúcim neváhali dôjsť. Zaklopal som na dvere izby s aperitívom v ruke ako správny hosť, a keď otvorili dvere, neuveríte čo sa stalo. Ja som spontánne s fľaškou rumu v ruke urobil kotúľ rovno do izby a vyslovil vtedy po prvý krát slovo „ČAU SA BAAAAAAAAAAAU“….Presne vtedy som vykríkol Čau sa bau a už sa to so mnou vezie doteraz… Začalo sa to šíriť ako moja dubajská prezývka, ktorá mi prischla aj po návrate domov. Neskôr to bol pozdrav v malej komunite ľudí, potom v ďalšej partii, neskôr som ho zadefinoval ako hashtag na internete a nakoniec som si z toho spravil aj vlastnú značku s posolstvom pre budúce generácie.
Prečo vlastná značka oblečenia čo má presne vystihovať?
Najprv som spravil prvé oblečenie pre seba, ako teamwear pre video produkciu „Kuba Augi“, aby som prezentoval svoje logo. Prvá objednávka bola presne na 13ks tričiek z bielej farby a 13ks tričiek z čiernej farby. Moje nároky boli veľmi vysoké a moja vysnívaná potlač na prvej objednávka vôbec nedržala a sprala sa… Chcel som zlatú farbu, no po prvom praní všetky trička ostali iba od lepidla a celý zlatý gliter ostal v práčke… Pamätám si, ako ešte asi týždeň potom všetky veci, ktoré sme prali boli pozlátené 😀 Mamka veru nebola nadšená ale brala to s nadhľadom. Neskôr v roku 2014 som si uvedomil, že prečo to nevyskúšať so slovíčkom Čau sa bau, keďže sa to ľuďom páčilo a spájali si ma s tým. Nemá to podľa Vás dobrý vibe ? Je to posolstvo a tak to musia ľudia pochopiť a potom to už ide samo… Prečo si napr. ráno nepozdraviť so svojou najbližšou osobou, rodinou „čau sa bau“ a ja Vám garantujem, že ak to človek chápe tak sa pousmeje, čiže ma pozitívnu emóciu a to je pre mňa v živote najdôležitejšie…. Takže tu je definícia čausabau – život je krátky a žijeme len raz, preto je dôležité sa v ňom baviť a ísť si za svojimi snami. Čausabau je hláška, pozdrav alebo posolstvo, ktoré vyčaruje úsmev na tvári. Jednoducho čau, ahoj, serus, nerieš ale bau sa a užívaj svoj život na plno. Lebo každý problém má svoje riešenie, tak #čausabau.
Bol to Váš prvý podnikateľský projekt alebo ste už mal skúsenosti pred tým?
Nie, v tej dobe som už pracoval na vlastnú päsť ako „tvorca audiovizuálnych diel“, no vždy som mal oči otvorené a hľadal som atraktívne podnikateľské aktivity, baui ma v podstate všetko, lebo zvedavý ako každý jeden človek na našej planétke… Bauia ma aj adrenalínové športy – extrémny baus – odkiaľ to všetko korení, ale nepohrdnem ani modernými technológiami, robotikou, realitami, cestovaním atď…
Ako vzniká taký kúsok pre Čausabau, od návrhu až po jeho realizáciu?
Na začiatku je vždy život a nejaká story. Potrpím si aby všetko čo sa od Nás dostane k zákazníkom malo hlbší zmysel ako samotne „Čau sa bau“. Napríklad triko „parKING vzniklo na parkovisku pred Orchestrálnym koncertom v Trnave, kde som našiel na zemi pohodený parkovací lístok… a prečo ma zaujal? Hneď som si v hlave vytvoril ideu, že by bolo super mať na takúto vec spomienku. Pretvoril som ho do designu na tričko, doplnil tam moje sekčovské slangy, technologickým QR kódom, nechal troška odležať, potom sa k tomu vrátil, doladil detaily, prešpekuloval odkazy, symboly napr. cena = 0eur, keďže čau sa bau je zadarmo, zóna A ako „AUGI“, vymyslel motto „Život je hra TA sa hraj“ atď atď je tam toho oveľa viac a následne až potom poslal ďalej do výroby. Jedno triko má pre mňa ešte viac špeciálny význam, lebo je navrhnuté ilustrátorom z môjho rodného mesta. Keď som ho oslovoval na spoluprácu, ihneď som vedel, že trafí na prvú to, čo to má vystihovať.. Jedná sa konkrétne o triko čau sa bau – „Day&Night“. Už v predchádzajúcej odpovedi na otázku čo ma samotná značka vystihovať vystihol tento konkrétny design. Je v ňom hlavne „deň a noc“ lebo baUiť sa máš každý deň, je to celé navrhované do tvaru mesiaca a slnka, keďže nás to deň čo deň ovplyvňuje.. Veľmi rád prespím pod holým nebom v prírode, tak sme to umiestnili do mesiaca s ilustráciou hôr ejkejej „tatier“ ako symboliku Slovenska.. Slnko je zas náš každodenný život či už máme nejakú ťarchu na srdci alebo nie, iba my sami to vieme ovplyvniť čiže preto „srdce – kotva – kríž“, ďalej je tam kvietok ako dokonalosť, oko ako fókus na pozitívny vibe a celé dokopy to je proste čausabau. Toto triko a táto ilustrácia tu bude s nami ešte dlho, lebo je to niečo čo to vystihuje a pracovalo sa na tom dlho, takže to určite nenechám len takto zapadnúť prachom a budem to aplikovať aj v jesennej kolekcii.
Každý nápad ide hneď aj von ako reálny produkt alebo je to celé premyslené?
Všetko je to freestyle, ale totálne premyslený, niekedy si pripadám ako neriadená strela lebo nikdy neviem kedy to vo mne vybuchne a zrodí sa nový nápad. Všetky nápady vznikajú v mojej hlave a niekedy to sype úplne samo, že si pozapisujem aj niekoľko papierov a niekedy na to proste nemám chuť a neriešim, no neskôr sa k tomu vrátim… Je to dosť dlhodobý proces, nepustím von len tak niečo ak s tým nie som stotožnený… Haluz na tom je to, že ja asi nikdy nebudem spokojný a stále to tuningujem aby to bolo čo najlepšie… Snažím sa implementovať do mojich produktov určitý príbeh alebo osloviť umelcov na spoluprácu, aby keď to chytím do ruky o niečo neskôr, zanechá to vo mne stopu…. Alebo úplný sk8 úlet, hnedá mikina, ktorá vystihuje akože „drevo“ a potlač veľmi drsného charakteru ako „grip“.
Je Vaša značka to čo Vás teraz živý alebo je to skôr len zábava a venujete sa iným projektom?
Zatiaľ je to iba zábaUa, ale človek nikdy nevie. Z mojej skúsenosti viem povedať, že keď sa niečo robí s nadšením a zápalom, vždy z toho niečo bude. Budem to robiť celý život. S touto značkou mam chuť zmeniť myslenie ľudí a zmeniť im život. Nasadiť do neho pozitivizmus ak im to práve vtedy chýba a aj keby to malo ostať iba pri jednom človeku je mi to jedno stojí to zato. Investoval som do toho už strašne veľa energie aj peňazí ale je mi to jedno lebo život nie je o sláve ani o peniazoch ale o kvalite..
Kam by ste chcel posunúť Vašu značku?
Ďaleko, táto značka je jedinečná tým, že to robím zo zábavy k môjmu životnému štýlu a nesie v sebe posolstvo. Je to jednoducho jedinečné a ZADARMO… Chcem s tým ísť určite do vesmíru a naspať. Momentálne vzniká takzvaná čausabauščina, pretože vznikajú rôzne mutácie ako extrémny bausin, bausin baaaaaars, baus bro, baus, čávo sa bál, čau sa baľ, čausabAUTO, ja sa bauííím…..
Všimol som si že Vaše oblečenie propagujú aj známe osobnosti s kým všetko spolupracujete a prečo?
Spolupráce vznikajú prirodzene s ľuďmi (nemusia to byť iba známe osobnosti), s ktorými si sadnem počas môjho bežného dňa alebo ich jednoducho streetnem v živote a sú na podobnej vlne ako ja. Ono to proste samo začne čau sa bauouať…. Nato nie sú žiadne pravidlá…. Pre mňa ma každý jeden človek, ktorého vidím v čau sa bau oblečku unikátny význam a tým pádom to je pre mňa pocit šťastia a to mi stačí.
Pripravujete do budúcna niečo nové na čo sa môžu tešiť vaši zákazníci?
Samozrejme chystá sa jesenná kolekcia, ktorá je už v príprave… Prídu nové produktové vychytáfky vyrobené na Slovensku. Potrpím si na tom aby sme podporovali lokálne firmy, ktoré tú sú aby to bolo hlavne o nás Slovákoch… Postupne k novému roku sa chcem viac zamerať na „KIDS“ čiže deti , lebo sme mali nato super ohlasy a chcem aspoň takouto formou podporovať mladé talenty aby robili to čo ich naozaj bauí a napĺňa, lebo nie každý si to môže dovoliť a to si v plnej miere uvedomujem a chcem to zmeniť… To je budúcnosť, odovzdávať energiu, emócie mladým generáciám a posúvať to ďalej… Pripravujeme vlastné tenisky, ktoré momentálne držím v ruke a sú Made in Slovakia (kedže dnes som bol akurát prevziať prvý prototyp) a GORE-TEX bundy, takzvané brundy (BRUtálna buNDA) a vlastnú pálenku „Čausabauovicu 52jku, pivo 12tku atď atď… Aplikujem to, kde si len zmyslím lebo ma to bauí.
Instagram @kuba.causabau
Ďakujem´za príjemný rozhovor.