Čokoládový klenot z dedinky pri Nitre

Väčšina z Vás určite pozná značku remeselnej čokolády Lyra, veď je tu s nami už od roku 2008. Ak by ste nevedeli je najväčšou remeselnou čokoládovňou na Slovensku, výrobňu má v dedinke Ivanka pri Nitre. Ich čokoláda nie je povestná len u nás, ale aj v zahraničí, kde dostáva ocenenia na rôznych súťažiach od odbornej poroty ale aj od čoko - pôžitkárov z celého sveta.

Zdroj: Instagram

 

Za úspechom značky Lyra nehľadaj ženu, ale skvelého čokolatiéra Karola Stýbla, ten stojí za receptúrami väčšiny výrobkov čokoládovne ako aj za vznikom samotnej značky. Viete prečo má ich čokoláda výnimočnú vôňu a chuť? Pretože na výrobu ich čokolády sú použité kakaové bôby Fino de Aroma, tie sú tým najlepším čo môžete na svetových plantážach nájsť.

Bôby Fino de Aroma predstavujú len 5% svetovej produkcie kakaových bôbov, je to z dôvodu manuálneho prístupu oproti veľkým mechanizovaným farmám. Tieto bôby sú svetlé, majú plnú intenzívnu chuť doplnenú o tóny kvetov a ovocia. Sú mimoriadne krémové, jemné a popretkávané spleťou chuťových odtieňov práve tak, ako dobré víno. Pri týchto kakaových bôbov stojí Lyra od plantáže, od samotných stromov až po hotovú tabuľku. Preto sa dá povedať že ide o takzvaný koncept Bean to bar.

Zdroj: Instagram

 

Dnes sa môžeme pozrieť na túto čokoládovňu ako na komplexného výrobcu čokolády. V portfóliu majú už naozaj široký sortiment od štandardnej čokolády, ochutené čokolády, nátierky rôznych typov až po tyčinky. Tiež vyrábajú mix čokoládových pochutín ako napríklad Mandala, ide o kolieska čokolády dochutené rôznymi druhmi sušeného ovocia a scukornatenými lupeňmi kvetov. Tento výrobok bol ocenený great taste jednou hviezdou v roku 2014. Aktuálnou novinkou je vegánska čokoláda mliečna, horká, s príchuťou malín a lieskových orechov. Viac výrobkov od Lyry si viete pozrieť a kúpiť na ich e-shope.

Zdroj: Instagram

Zdroj: Instagram

 

Koronakríza sa odrazila aj v tomto sektore. Lyra prišla o gastro zákazníkov, letecké spoločnosti ako aj duty free spoločnosti. Ale prinieslo to aj nový vietor do plachiet a to rozvojom privátnych značiek nie len na Slovensku ale aj v zahraničí. Nespoliehali sa na štát a preto začali hneď od začiatku hľadať spôsob ako sa udržať. Rozbehli podporu pre zdravotníkov a dobrovoľníkov a na druhej strane sa rozhodli aktívne prinášať produkty osobne a to aj zmzlinu. 

Spoločnosť nezaspala a počas najbližších rokov má množstvo rozbehnutých plánov a aktivít. Veľa sa venujú téme ekológie a udržateľnosti kvality potravín a ich čerstvosti. Tiež sa chcú venovať vývoju nových produktov pre ľudí s rôznymi intoleranciami.

Zdroj: Instagram

 

Vďaka dobrým hospodárskym výsledkom a rastúcim tržbám sa môže firma venovať aj vlastnej expanzii. Pripravujú nové priestory, ktoré by mali byť viac prístupne pre verejnosť. Ide o aktuálny trend kedy sa chcú výrobne firmy viac otvoriť, aby ich zákazníci vnímali nie len cez ich výrobky ale mohli im nazrieť až do kuchyne. Trendom vo svete okrem blízkosti k zákazníkovi je aj čoraz častejšie outsorcovanie logistiky a skladovania, čomu sa v Lyre nebránia a uvažujú nad takouto možnosťou.
 

 
Mohlo by Vás zaujímať