Autor: Matúš Červenka
1. January 1970
Zdieľaj

DUBLEZ – spojenie kreativity a tradičného remesla

Náš kľúčový moment nastal asi po 2,5 roku podnikania, keď sme absolútne nestíhali vyrábať len na jednom laseri a potrebovali sme akútne nájsť priestory pre rast.

 

Vaša firma je na trhu od roku 2018. Môžete nám povedať, aký je príbeh za Vašou značkou? 

nK prvotnej myšlienke založiť firmu na výrobu bytových dekorácií som prišiel v čase, keď môj otec rozmýšľal o zakúpení menšieho laserového prístroja do svojej firmy. Laser mal slúžiť na rezanie priemyselných dielcov, teda na úplne iný účel, ako ho využívame my v našej firme. Vtedy mi napadlo, že by sa týmto zariadením dalo rezať aj drevo. A tak sa aj stalo. Bol som čerstvý absolvent vysokej školy a do necelého roka som nechal rozbehnutú kariéru v Bratislave a vrátil sa späť domov, kde som založil firmu. Čo sa týka našich cieľov na začiatku, tak prvý polrok to bola firma o jednom človeku. Neskôr som zobral do tímu prvú kolegyňu, ktorá pracuje vo firme dodnes, avšak už ako marketingová manažérka. Vtedy bol náš cieľ zarobiť na seba a niečo odložiť bokom. Overovali sme, či biznis model, ktorý sme mali, funguje a budeme na ňom vedieť budovať väčšiu firmu. Časom sme ho trochu upravili a mali sme pevné základy pre rast. Nakoľko sme začínali v pivnici rodinného domu o výmere 25 m2, kde v jednej miestnosti bolo všetko vrátane skladu, účtovníctva, výroby a našej kancelárie, bola to obrovská motivácia rýchlo vyrásť, aby sme sa mohli posunúť niekam ďalej. Nakoniec sa nám podarilo nájsť nové priestory s veľkosťou približne 250 m2, kde sídlime doteraz, no budeme sa rozširovať aj do vedľajšej haly podobnej veľkosti.

 

Ako by ste opísali Vašu značku? Čo ju robí špeciálnou pre Vás?

nPre mňa osobne je DUBLEZ miestom, kde šikovní ľudia, kolegovia, majú príležitosť rásť, zlepšovať sa a nájsť miesto, kde sa budú cítiť príjemne. Vždy sa snažíme nájsť k nám do tímu ľudí s potenciálom, ktorí majú vzťah k drevu a poctivej práci. Tu nájdu svoje. Čo sa týka pohľadu na DUBLEZ zo strany zákazníkov, snažíme sa pristupovať a robiť veci najkvalitnejšie, ako vieme a  kontinuálne sa zlepšovať, aby bol zákazník najviac spokojný. Kvalita je číslo 1 a hneď po nej je firemná kultúra.

Zdroj: DUBLEZ

Čo presne vyjadruje názov firmy "DUBLEZ"?

nDUBLEZ je spojenie slova DUB a LEZ. Nakoľko vyrábame naše výrobky výlučne z drevených materiálov, chceli sme symboliku prírody vložiť aj do významu loga. Pôvodne sme sa mali volať DUBLES, ale takáto značka bola už vo svete obsadená. Na druhej strane, DUBLEZ znie pre mňa viac medzinárodne, preto s ním vieme expandovať aj na zahraničné trhy a nevytvárať pre každý jazyk nový lokálny názov firmy. 

Aký bol Váš prvý výrobok? Na aký výrobok zo svojho portfólia  ste najviac pyšný?

nAk mám byť úprimný, nepamätám si na prvý produkt, ktorý som v tom čase ešte asi ja nahadzoval na web. Čo si pamätám, je prvá objednávka, ktorú som vtedy ako začínajúci podnikateľ obdržal. Bola to pamätná tabuľa novorodenca. Objednávka prišla organicky z Google, nakoľko v tom čase ešte neboli spustené žiadne reklamy. Výrobok je doteraz veľmi obľúbený a stále ho máme v ponuke. Momentálne som najviac pyšný na novú kategóriu drevených hodín. Hodiny boli veľkou výzvou, čo sa týka originality dizajnu a kvality spracovania. Chceli sme zákazníkom pri výbere hodín dať možnosť voľby ich dekoru a veľkosti, aby si ich vedeli lepšie zladiť do interiéru. To pri predaji hodín nie je celkom bežná služba, nakoľko sa hodiny bežne kupujú bez možnosti prispôsobenia.

 
Čo je Vašou inšpiráciou pri tvorbe? 

nMyslím si, že s inšpiráciou vo všeobecnosti nie je problém. Je všade vôkol nás, stačí byť správne naladený na jej prijímanie. Momentálne sa na tvorbe portfólia aktívne podieľa viacero ľudí, kde je každý člen odlišný, čo je pri tvorbe veľmi dôležité, nakoľko dostávate odlišné pohľady na rovnaký problém. Ak by som mal ale zhrnúť tie zdroje inšpirácie, tak je to naša fantázia, podnety od kolegov, známych, či zákazníkov a veľa inšpirácie vieme nájsť aj na internete. Veľakrát sa nám stane, že zákazník príde s ideou o vlastnom výrobku, čomu sa štandardne nevenujeme. No keď je jeho nápad viac než dobrý, vypočujeme ho, navrhneme výrobok a zaradíme ho do štandardnej ponuky. My máme nový produkt na svete a zákazník sa teší, že si vie zakúpiť svoj vysnívaný produkt priamo z eshopu.

Zdroj: DUBLEZ

 

Aké typy dreva používate pre Vaše výrobky a prečo? Aký je Váš postup pri výbere kvalitného dreva?

nAko z mála firiem používame pri výrobe výhradne drevené materiály, teda nespracovávame napríklad plasty. Mohli by sme vyrábať výrobky z plastových dosiek, ale rozhodli sme sa nejsť touto cestou. Drvivú väčšinu vyrábame z drevovláknitej dosky s hrúbkou 3 mm. Doska je vyrobená zlepením rozdrvených kúskov dreva pod veľmi vysokým tlakom, kedy sa vplyvom tlaku zlisuje a zlepí v jednu dosku. Je dokonca vyrobená bez umelých lepidiel. Na jej povrchu sa nachádza tenká vrstva ochranného laku s ľubovoľným drevodekorom, aby si zákazník náš výrobok vedel zladiť k svojmu nábytku. Okrem tohto materiálu pracujeme napríklad aj s korkom alebo bukovou preglejkou. Korok využívame hlavne pri korkových mapách, kde si okrem vkusnej dekorácie viete zapichovať napríklad špendlíky do mapy na miesta, ktoré ste už navštívili.

Aké sú najpopulárnejšie produkty, ktoré ponúkate a prečo si myslíte, že sú tak obľúbené?

nMáme nespočetne veľa obľúbených produktov. Predávať dizajnové kúsky znamená, že každý jeden z nás má odlišný vkus a je jedinečný tvor. Vyhovieť každému je veľmi náročné, preto sa snažíme vyhovieť väčšine a zaraďujem do ponuky dizajnové kúsky v rôznych štýloch. Takto si vyberie aj menej náročný či extravagantný zákazník. Vždy sme chceli udávať trendy a veľa kategórií, ktoré sa pred pár rokmi podľa dát nepredávali, sa už teraz predávajú a aktívne googlia, nakoľko sme ich vytvorili a naplnili rôznymi produktmi. Vieme teda, že výrobky, ktoré sme priniesli na trh, sa úspešne ujali a zákazníci ich obľubujú. Vždy spúšťame nové kategórie a produkty s malou dušičkou, nakoľko nevieme s istotou povedať, či sa ujmú alebo nie. Vyrástli sme ako eshop pred pár rokmi na pár kategóriách. Tými kategóriami boli mandaly, stromy života, klasické nálepky rôznych motívov, mapy a citáty na stenu. Tieto kategórie sú dodnes veľmi obľúbené, no postupne sme portfólio rozšírili o desiatky nových kategórií, ktoré sa tiež veľmi dobre uchytili.

Aké sú najväčšie výzvy, s ktorými sa stretávate pri výrobe drevených produktov?

nVždy je najväčšia výzva to, či sa nový produkt, ktorý chceme vyrábať ujme na trhu. Či energia, ktorú vkladáme do vývoja, má zmysel. Proces pri tvorbe produktu nezahŕňa len tu umeleckú časť (teda jeho dizajn), ale aj technickú, kde vyrábame prototypy, testujeme odolnosť a pod. Až keď produkt prejde kontrolou kvality od nás, tak ho zaradíme do ponuky.

Zdroj: DUBLEZ

 

Novinkou na Vašej stránke je kolekcia Slovensko so slovenskou tematikou. Čím je táto kolekcia výnimočná?

nTáto kolekcia je výnimočná a ešte viac nás spája s lokálnymi krásami Slovenska. Budeme ju v budúcnosti určite rozširovať o ikonické miesta a nevylučujeme vytvoriť podobnú kolekciu aj pre našich českých susedov. Pri návrhu tohto portfólia spolupracujeme s veľmi šikovnou grafičkou, ktorá je fanúšička turistiky a cestovania, čím dodáva do dizajnov to pravé orechové a zákazníci sa tomu veľmi tešia.

 

Ako sa snažíte odlíšiť od iných výrobcov drevených výrobkov na trhu? Je v tomto odvetví u nás veľká konkurencia?

nAsi v každom odvetví je vysoká konkurencia, ale keby niet konkurencie, motivácia zlepšovať sa by mohla upadať. My sme vždy chceli udávať zákazníkom trendy, inšpirovať ich a dodať im produkt, ktorý u nich vyvolá pozitívnu emóciu. S odstupom času sme zistili, že inšpirujeme našimi novými výrobkami nielen zákazníkov, ale aj konkurentov, čo nás v konečnom dôsledku teší, nakoľko vieme, že náš cieľ udávať trend úspešne napĺňame. Veľa dizajnov je z našej dielne, no veľa dizajnov sme zakúpili od dizajnérov s licenciami. Zakúpené dizajny sa snažíme drobnými úpravami vždy odlíšiť, aby zostali jedinečné aj v prípade, ak by sa náhodou aj iný výrobca rozhodol zaradiť obdobný produkt do svojej ponuky. Snažíme sa ale hlavne odlíšiť širokou ponukou výrobkov a tým, ako pristupujeme k zákazníkom. Naša zákaznícka podpora vyrieši rýchlo každú požiadavku aj problém.

Aké sú Vaše zásady a postupy pri výrobe produktov a ako sa snažíte minimalizovať svoj environmentálny vplyv?

nPrvá podmienka je, že výrobok bude vyrábaný z drevených materiálov. Drevo je ekologické, rozložiteľné a prirodzený materiál. 
nAko sa hovorí, najekologickejší odpad je ten, ktorý nikdy nevznikne. U nás vo firme sa snažíme recyklovať všetko, čo sa  v súčasnosti recyklovať dá: papier, kovy, plasty, sklo, elektroodpad a batérie. Okrem toho sa aktívne snažíme znižovať tvorbu odpadu. Za posledné obdobie sme napríklad znížili na baliacom oddelení spotrebu bublinkovej fólie o polovicu pri zachovaní kvality balenia. Znížili sme napríklad aj spotrebu kancelárskeho papiera tým, že zákazníkom posielame elektronickú faktúru namiesto tlačenej. Pri výrobe nám samozrejme vzniká aj drevoodpad. Ten v súčasnosti odovzdávame späť výrobcovi, ktorý ho podrví a opäť použije na výrobu dosiek. 

Aký je Váš prístup k individualizácii výrobkov pre zákazníkov a aké sú vaše možnosti personalizácie?

nExistujú u nás výrobky, ktoré si je možné prispôsobiť napríklad vlastným textom, čo z nich spraví výrobky celkom nových rozmerov. Zopár bytových dekorácií je možné personalizovať, no väčšina dekorácií, ktoré ponúkame, sú štandardizované bez možnosti vlastného textu. Personalizované ponúkame napríklad zápichy do toriet alebo svadobné menovky, ktoré sú veľmi obľúbené. Ak zákazník požaduje vlastný text na výrobku, vie si u nás na eshope túto možnosť vyfiltrovať.

Zdroj: DUBLEZ

Máte niektoré spätné väzby od zákazníkov, ktoré vás prekvapili alebo inšpirovali?

nAktívne počúvať zákazníka je bezpochyby veľmi dôležitá časť pri získavaní spätnej väzby. Veľakrát nás prekvapia pozitívne recenzie od zákazníkov. Vtedy vieme, že to robíme dobre a motivuje nás to. Predsa len, pocit uznania je základná ľudská potreba. Mnoho zákazníkov nás určite inšpirovalo, či už v zlepšení niektorého procesu vo firme alebo pri návrhu nového produktu. Samozrejme, ani my nie sme bezchybní a stane sa, že dostaneme aj negatívnu recenziu. Vtedy však v zrýchlenom konaní prešetrujeme, či došlo k pochybeniu na našej strane a v takomto prípade sa snažíme zákazníkovi vykompenzovať reklamáciu k jeho spokojnosti a nápravným opatrením chybe do budúcnosti predchádzať.

Aký je Váš prístup k zákazníckej podpore a aké služby ponúkate zákazníkom po kúpe Vašich výrobkov?

nZákaznícku podporu poskytujeme na každom trhu, na ktorom pôsobíme. Česko a Slovensko zastupuje naša šikovná kolegyňa a v Rumunsku máme lokálnu zákaznícku podporu v rumunčine, aby sme boli k zákazníkovi čo najbližšie. Pri poskytovaní zákazníckej podpory dbáme na to, aby bol zákazník vypočutý, informovaný a jeho požiadavka včasne vyriešená. Čo sa týka služieb na mieru, tak zákazníci u nás často využívajú napríklad návrh vlastného citátu alebo vyrobenie loga firmy. Tieto dve služby na mieru sú u nás v súčasnosti najpopulárnejšie. Služby, ktoré poskytujeme zákazníkom po kúpe je možnosť 30 dní na výmenu tovaru, nakoľko Vám nemusí sadnúť dekor alebo rozmer výrobku.

Kde a ako predávate svoje výrobky a aké máte plány na rozšírenie svojho predaja? Plánujete exportovať do iných krajín? 

nAktuálne pôsobíme aktívne na troch trhoch a tými sú Česko, Slovensko a od februára 2023 aj Rumunsko. Výrobky predávame výlučne na našom e-shope, no rozbiehame postupne veľkoobchod pre menšie kamenné predajne. Nevylučujeme teda, že naše výrobky uvidíte naživo v niektorej z predajní na Slovenku. Momentálne sme vstúpili na rumunský trh, kde sa plánujeme etablovať na úroveň, ktorú sme dosiahli v Česku alebo na Slovensku. 
nVyhliadky na expanziu sú stále v štádiu riešenia. Ešte sme sa s istotou nerozhodli, kam a s akým predajným kanálom budeme expandovať. Všetky dvere sú teda zatiaľ otvorené a výsledné rozhodnutie bude záležať na aktuálnej situácii.

Aké sú Vaše ambície a plány do budúcnosti pre značku DUBLEZ? Aké produkty sa chystáte v budúcnosti uviesť na trh?

nV súčasnosti plánujeme rozšíriť aktuálne portfólio a spustiť celkom nové kategórie aj pre mužskú klientelu, nakoľko sme zatiaľ portfólio orientovali prevažne na ženy. Mužov sme trochu zanedbávali, tak to musíme napraviť. Okrem toho aktívne pracujeme na tom, aby sme rozšírili technológiu výroby o nové stroje, ktoré nám umožnia tak trochu „čarovať“. Umožnia nám vyrábať produkty s farebnými motívmi podľa potreby, vyrezávať hrubšie materiály, alebo robiť 3D dekorácie, ktoré si položíte na stolík. Tiež plánujeme aj obrazy zamerané na gravírované portfólio, kde vynikne detailná prepracovanosť obrazu.

VYPOČUJTE SI NOVÉ
EPIZÓDY MADE IN CAST
ZOBRAZIŤ PODCAST
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
Prírodná kozmetika Musk
je tu s nami už od roku 2016
ZOBRAZIŤ PRODUKTY

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ