Fulfillment: Cesta k efektívnemu skladovaniu a doručeniu tovaru

Vstupom do druhej dekády 21. storočia zaznamenal e-commerce, alebo v slovenčine elektronické obchodovanie, vysoký nárast na popularite. Mnoho podnikateľov sa počas pandémie ochorenia COVID-19 rozhodlo presunúť svoj predaj z kamenných predajní do internetového priestoru. Zistili totiž, že model nakupovania on-line sa od svojho zavedenia osvedčil ako pohodlná a efektívna forma obchodovania ako pre predajcov, tak aj pre kupujúcich.

Zdroj: Pexels, Nataliya Vaitkevich.

 

V rýchlo sa meniacom svete on-line nakupovania sa pojmy ako fulfillment stávajú kľúčovými pre úspešné spracovanie a doručenie elektronických objednávok. Čo v skutočnosti znamená tento termín a akú úlohu zohráva v celom procese?

 

Plnenie objednávok, alebo fulfillment 

 

Fulfillment predstavuje súhrn logistických úkonov, ktoré sú nevyhnutné na spracovanie a doručenie objednávok z internetových obchodov k zákazníkom. Ide o komplexný proces, ktorý zahŕňa širokú škálu činností: od skladovania cez expedíciu až po spracovanie vrátených tovarov.

Zdroj: Freepik.

 

Prvým pomysleným krokom fulfillmentu je skladovanie tovaru. Internetové obchody musia mať dostatočne veľké priestory na uskladnenie širokej škály produktov. Tieto skladovacie priestory by mali byť dobre zorganizované a efektívne, aby sa zabezpečila rýchla dostupnosť tovaru a minimalizovali sa chyby.

 

Po prijatí objednávky nasleduje príprava tovaru na expedíciu. Pracovníci v sklade dohľadajú požadované produkty, pripravia skladové tlačivá, zabalia zásielku podľa špecifických požiadaviek (bezpečná výplň, farba balíka, personalizované karty pre zákazníka, atď.) a označia ju na doručenie. Správne zvolené balenie je dôležité pre ochranu tovaru počas prepravy a zároveň zaisťuje, že zákazník prijme objednaný tovar v dobrom stave.

Zdroj: Freepik.

 

Nemenej dôležitá etapa doručenia je samotná preprava zásielky. Tovar je doručený vlastnými vozidlami, alebo partnerskou kuriérskou službou, ktorá ho prepravuje od skladu priamo ku dverám zákazníka. Dôležitou súčasťou fulfillmentu je aj sledovanie zásielky, ktoré umožňuje zákazníkom sledovať pohyb ich objednávok a mať informácie o aktuálnom stave.

Doručením zásielky však plnenie objednávok nekončí. Podstatnou súčasťou on-line nakupovania je aj vrátenie tovaru. Je nevyhnutné, aby podniky mali jednoduchý a spoľahlivý spôsob riešenia vrátených zásielok. Zabezpečenie bezproblémového spracovania vrátených zásielok znamená minimalizáciu nárokov na zákazníkov čas.

Zdroj: Freepik.

 

Pre koho je vhodná externá služba zabezpečujúca fulfillment?

 

Externá fulfillment služba je vhodná pre rôzne typy firiem a e-shopov. Je ideálna pre malé a stredné podniky, ktoré nemajú dostatok zdrojov, personálu a skladového priestoru na efektívne spravovanie svojho vlastného skladu a logistiky. Taktiež je vhodná pre podnikateľov, ktorí sa chcú sústrediť na rozvoj svojho biznisu a nezdržiavať sa riešením  záležitostí týkajúcich sa skladovania, plnenia objednávok a expedíciou. Externá fulfillment služba môže byť výhodná aj pre podniky so sezónnymi špičkami, keďže umožňuje flexibilné zvýšenie kapacity a rýchlu reakciu na meniace sa potreby zákazníkov.

Zdroj: Freepik.

 

Výhody a nevýhody externej služby pri fulfillmente

 

Spolupráca s externými firmami, ktoré sa špecializujú na fulfillment prináša viaceré výhody. Jednou z hlavných výhod je, že sa zbavíte starostí s uskladnením tovaru. Firma pre plnenie objednávok sa postará o skladovanie a správu skladov, čím Vám ušetrí čas a úsilie. Okrem toho sa zbavíte aj starostí s celým procesom predaja. Externá firma zameraná na fulfillment sa zaoberá spracovaním objednávok, balením a doručovaním tovaru, čo Vám umožní sústrediť sa na iné dôležité aspekty vášho podnikania.

 

Výhodou je tiež možnosť preniesť na firmu zodpovednosť aj za reklamácie. Niektoré spoločnosti ponúkajú kompletné služby vrátane zákazníckej podpory prostredníctvom e-mailu, telefónu a tiež on-line chatu. Ďalšou výhodou je to, že spolupráca s firmou pre plnenie objednávok Vás oslobodí od starostí s udržiavaním skladu, poistením tovaru a riešením problémov so zamestnancami a sezónnymi výkyvmi objednávok.

 

Medzi možnú nevýhodu patrí nešťastná ruka pri výbere firmy zameranej na fulfillment. Keďže o celý proces sa staré externá firma, človek nemá možnosť osobne dohliadať na všetky kroky, a preto je veľmi dôležité zvoliť si správnu spoločnosť. Nesprávny výber môže priniesť viac problémov ako výhod. Je ním napríklad poškodenie dobrého mena. Ak máte špecifický tovar, je nevyhnutné zabezpečiť, že externá spoločnosť je schopná správneho skladovania, vie ho dôkladne zabaliť, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy a podobne.

Zdroj: Freepik.

 

S akou investíciou treba približne počítať

 

Väčšina fulfillment firiem svoje cenníky nezverejňuje, nakoľko konkrétna cena záleží na mnohých premenných. Je bežné, že medzi jednotlivými firmami sa ceny tiež môžu veľmi líšiť. Cena je zvyčajne dohodnutá až po detailnom zhodnotení klientových požiadaviek. Pre predstavu na čo všetko sa zamerať pri ponuke na mieru môžete nahliadnuť do formulára firmy, ktorá ponúka služby fulfillmentu na Slovensku.

 

Orientačne je však dobré počítať približne s týmito cenami:

  • Uskladnenie tovaru (18 € / m2 (1 europaleta))
  • Vyskladnenie, balenie a odovzdanie tovaru dopravcovi (2,50 € za zásielku o váhe 2 kg)
  • Obalový materiál a vyplňovací materiál do krabice (cca 0,50 €)
  • Rozoslanie zásielky zasielateľskou firmou (cca 7 € za zásielku o váhe 2 kg)
  • Poplatok za dobierku (cca 1 €)

Zdroj: Freepik.

 

Pre akú externú firmu sa rozhodnúť?

 

V dynamickom prostredí digitálneho obchodovania je dôležité mať na palube spoľahlivého partnera, ktorý poskytuje kompletné a špičkové riešenia v oblasti logistiky. Jednou z takýchto spoločností je FOXLOG, líder v oblasti fulfillment služieb pre elektronické obchody.

 

Dôležitým aspektom služieb FOXLOG je ich pokročilý systém sledovania a správy objednávok, ktorý poskytuje klientom vždy aktuálny prehľad o stave a lokalizácii ich tovaru. Tento transparentný prístup zvyšuje dôveru zákazníkov a zlepšuje ich celkový zážitok z nákupu. Okrem toho, vďaka neustálemu sledovaniu a analýze výkonu,FOXLOG pravidelne identifikuje oblasti na zlepšenie a implementuje inovatívne riešenia, aby sa dosiahla čo najvyššia úroveň efektivity a spokojnosti zákazníkov.

 

Firma navyše ponúka ako doplnkovú službu aj refurbishment (renovácia) s cieľom zabezpečiť kompletizáciu nových elektrozariadení a tiež renováciu starých, alebo použitých zariadení.

 

Ak je Vašou prioritou optimalizácia logistiky, zvýšenie efektivity a zlepšenie servisu zákazníkom vo vašom elektronickom obchode, spoločnosť FOXLOG je tou správnou voľbou. S ich výnimočnými fulfillment službami a osobným prístupom ku klientom Vám pomôžu dosiahnuť rast a úspech v konkurenčnom svete e-commerce.

 

 
Mohlo by Vás zaujímať