Z reklamnej agentúry sa jej podarilo vypracovať na etablovaného výrobcu hracích kariet na Slovensku, Monika Lauková a jej firma Lauko Promotion.
Povedzte nám ako vznikla Vaša značka a kto stojí za ňou?
Značka je v mojom osobnom vlastníctve. Po vysokej škole som hľadala zameranie v obchode, nakoľko som tento smer študovala aj na univerzite. Rodičia tiež podnikali, takže nad inou prácou som ani neuvažovala. Od malička ma rodičia viedli k práci v rodinnom podniku. Dostala som ponuku zo zahraničia, mať zastúpenie pre reklamný trh, tak som to skúsila. Zo začiatku to bolo hlavne o prieskume a oslovovaní firiem a táto moja snaha bola už behom prvého mesiaca aj odmenená. Získala som tri veľké zákazky pre výrobcov nápojov a moja budúcnosť v oblasti obchodu bola nasmerovaná.
Aký bol začiatok Lauko promotion?
Spoločnosť Lauko Promotion s.r.o. pôsobí na trhu už 19 rokov. Začali sme v roku 2002 ako obchodné zastúpenie spoločnosti MENOX, kde sme mali v kompetencii reklamný trh. Zabezpečovali sme reklamné hracie karty na zákazku pre rôzne veľké výrobné spoločnosti a reklamné agentúry. Postupne sme zaradili do sortimentu aj zapaľovače. Neskôr v roku 2011 sme odkúpili kompletnú technológiu na výrobu hracích kariet. Neverila som, že to bude až také náročné a bežne budem tráviť denne 12 h v práci, navyše nakoľko som neštudovala polygrafiu, musela som sa v krátkom čase všetko naučiť. Ale stálo to za to a moja práca ma veľmi napĺňa.
Prečo ste sa rozhodli ísť do segmentu hracích kariet?
Boli sme jediní, kto na Slovensku vyrábal a ponúkal tento sortiment a popravde ma to aj bavilo. Veľmi veľa som sa za tie roky naučila.
Máte viacero zameraní, čo je ale pre Vás hlavnou činnosťou?
Hlavná činnosť je naďalej výroba a predaj hracích kariet, spoločenských hier, didaktických pomôcok pre školy a škôlky, a taktiež ako reklamná agentúra vyrábame aj rôzne reklamné predmety, kde sa zameriavame hlavne na eko produkty. Výhodou je, že u sortimentu, ktorý sami nevyrábame sme priamy dovozca a samozrejme aj fakt, že zvyčajne personalizujeme všetky produkty v našej réžii.
Môžete nám priblížiť proces vzniku a výroby vašich produktov?
Ak vravíme o hracích kartách, ktoré vyrábame na Slovensku, tak zvyčajne používame materiál, ktorý nám vyrábajú na mieru, ako papier ktorý ale musí mať vnútornú fóliu nepriehľadnú. Takisto krabičky musia byť z veľmi odolného a ekologického materiálu. Všetky materiály musia spĺňať presné parametre, aby karty boli nielen podľa európskych štandardov, ale spĺňali aj tie najvyššie očakávania zákazníkov. Pri výrobe papierové hárky potláčame na ofsetových strojoch, a následne su zušľachtené disperzným lakom určeným na karty. Ďalej sa hárok už s potlačenými kartami spracováva na rezacích strojoch, kde posledná fáza je zaobľovanie rohov kariet na pretláčacích strojoch. Podobný postup je aj pri výrobe papierových krabičiek na jednotlivé formáty kariet. Následne sa hotové karty ručne balia. Všetky obslužné procesy výroby sú ručné. Naším zamestnancom prejde rukami denne tisícky balíčkov kariet. Čo sa týka reklamných predmetov, nakoľko máme vlastné digitálne stroje, všetky produkty dokážeme vyrobiť veľmi rýchlo a zákazník dostáva tovar tak povediac ešte “horúci” priamo z výrobnej linky.
Už ste na trhu naozaj dlho čiže ste si už prešli všeličím, ako by ste tých 19 rokov zhodnotili a kam by ste sa chceli posunúť?
Máte pravdu, vlastne na trhu sme už skoro 19 rokov. Neustále pridávame nové technológie a výrobné kapacity a plánujeme v tom pokračovať. Naši zákazníci sa môžu tešiť na zaujímavé novinky. V pláne máme realizovať produkty s vlastným brandingom od 1 ks na širokú škálu produktov.
Ako sa Vás dotkla pandémia?
Vďaka pandémii sme mali možnosť priniesť na trh veľmi veľa noviniek najmä pre deti, ako napríklad rôzne didaktické pomôcky pre školy, či škôlky podľa princípov montessori. Pripravujeme tiež desiatky nových produktov a ďalšie možnosti personalizácie konkrétnym zákazníkom. Je to veľmi ťažké obdobie, ale ostávame pozitívni a snažíme sa využiť čas na zdokonalenie výrobných procesov a rozšírenie nášho sortimentu.
Viem že vaše trhy sú primárne Česko a Slovensko, chcete expandovať aj do iných krajín, prípadne tam máte klientov?
Náš hlavný trh zatiaľ zostáva Slovensko a Česko, kde sa momentálne snažíme osloviť partnerov u ktorých ešte nie sme zastúpení.
Na čo sa môžu tešiť Vaši zákazníci v tomto roku, chystáte niečo nové pre nich?
Ako som už spomínala máme rozpracovaných veľmi veľa nových titulov, ako napríklad hru SKIPPY, ktorá je populárna po celom svete, rovnako ako aj hru FARAON. Ďalej sa zameriavame aj na osobný rozvoj a priblíženie sa k svojím blízkym v reálnom svete, čomu môže dopomôcť aj naša nová hra SPOZNÁVAJME SA – BLIŽŠIE K SEBE. Nezabúdame ani na dospelých 18+, a párty hra ČLOVEČE, NEOPI SA alebo PIJEM, PIJEŠ, PIJEME je ďalšia z našich noviniek. Pre deti máme pripravené rôzne didaktické kartové hry, ktoré sú nápomocné pri rozvoji ich reči, komunikácie, spolupráce a psychomotoriky. Taktiež máme nové hry na rozvíjanie matematickej a informačnej gramotnosti. Naozaj sa majú v tomto roku všetci na čo tešiť.
V krátkej dobe tiež spustíme náš nový e-shop, kde si zákazníci budú môcť vybrať a individuálne personalizovať produkty už od 1 ks, či už s vlastnou fotkou, grafikou, logom, alebo textom.