Liqoil – poctivé prírodné bohatstvo

Spoločnosť liqoil-pharm sa zaoberá  vývojom a výrobou kozmetických výrobkov v rôznych aplikačných formách, výživových doplnkov a dietetických potravín.

 

Za nápadom založiť túto značku stojí dieťa. Vlastne jeho rodičia a potreby dieťaťa. Reč je o manželoch Ivane a Martinovi. Keď Ivana ostala tehotná, začala si podrobnejšie všímať všetky kozmetické produkty. Napríklad taký olejček. Po natretí bruška, alebo dieťatka ostalo všetko mastné. Vtedy sa manželia rozhodli zmeniť to a začali budovať vlastný biznis. Takto sa zrodili  suché oleje. Umožňujú pokožke dýchať, vyživia ju, hydratujú a rýchlo sa vstrebú. Vyžadovalo si to však čas, formuláciu pripravovali takmer rok. Samozrejme to nebolo také jednoduché ako sa zdá. Pred tým tomu predchádzalo množstvo míľnikov. Ivana a Martin vyštudovali Fakultu chemickej a potravinárskej technológie Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Martin po škole odišiel pracovať do súkromnej farmaceutickej firmy a Ivana do genetického výskumu. Po pár rokoch sa aj on vrátil do výskumu k obnoviteľným zdrojom. Po istej dobe obaja zhodnotili, že v oblasti výskumu to na Slovensku nebolo ružové a tak si vyskúšali život v zahraničí. Ivana v Taliansku, Martin v Nórsku a Rakúsku. Podnikanie, ako také začalo v roku 2015.

Zdroj: Liqoil 


Hlavným cieľom spoločnosti je ponúknuť zákazníkom bezpečné produkty najvyššej možnej kvality pre udržanie zdravej pokožky a podporu ich zdravia. Pri vývoji  sú aplikované najnovšie poznatky s dôrazom na ochranu životného prostredia. Výsledkom sú inovatívne bezpečné produkty, ktoré obsahujú vždy „niečo navyše“. S kozmetickou značkou Liqoil sa spája aj ekologický faktor. Obaja manželia sú šetrní k životnému prostrediu a preto starostlivo vyberajú do čoho a ako produkt zabalia. Po dlhom plánovaní spustili zero waste program. V dnešnej dobe je nutné, aby sa ľudia zamysleli nad produkciou odpadu a nad tým ako znížiť jeho množstvo. Potrebná je redukcia odpadu, ak je to možné opätovné použitie a samozrejme separácia.


Ako prvým sa rozhodli dať šancu obalom z telových masiel a niektorých krémov. V spolupráci s Jemnô (Jemnô je značka slovenských a ručne odlievaných sviečok, ktoré sú jemné k prírode aj zdraviu) do nich vyrobia sviečku. Obaly zo sklenených obalov sa dajú vrátiť a do nich sa potom vyrábajú  sójové sviečky. Ekologické s opakovane použiteľným obalom.

Zdroj: Liqoil 


Dôležitým faktorom je aj cena. Mladý pár sa snaží, aby značka bola cenovo dostupná pre čo najväčšie množstvo ľudí. Produkty sa dostali do snáď najväčšieho reťazca drogérií. Nie však všetky. Ostatné si je možné zakúpiť prostredníctvom internetovej stránky alebo v miestnych  obchodoch s prírodnou kozmetikou. Značka Liqoil ponúka výrobky pre deti i dospelých. Nájdete tu prípravky na starostlivosť o pleť, telo, vlasy a dokonca aj výživové doplnky. 
Aj keď sa značka rozbehla, doba koronavírusu neobišla ani Liqoil. Ivana spomína, ako sa predaj rapídne zastavil. Alternatívne, extra rýchle riešenie, ktoré biznis zachránilo, bolo naformulovanie dezinfekčného gélu na ruky, ktorý je prírodný a nevysúša pokožku.

 
Niektoré produkty sú vyvinuté a na trhu takmer okamžite (pár týždňov), iné zas trvajú aj rok, napríklad šampóny. Pri uvádzaní na trh sú špeciálnou výnimkou očné produkty a produkty pre bábätká, ktoré treba navyše podrobiť tiež očnému testu. Ivana si stojí za tým, že je dôležité byť vzdelaný v danom odbore, ak niekto chce vyrábať kozmetiku. V dnešnom svete môže vyvíjať kozmetické produkty každý. Nie však každý má skúsenosti a vedomosti na to, aby kozmetika bola naozaj kvalitná. Ivana s manželom sú v tomto precízni a každý produkt z portfólia kozmetickej značky Liqoil si vyžaduje špeciálny prístup, často je práve kvôli tomuto faktoru vývoj dlhodobou záležitosťou. Manželia chcú na trh predstaviť len funkčné a 100% produkty. Konkurencia je v kozmetickom svete veľká a preto sa Ivana s Martinom snažia stále napredovať. Vsádzajú na prírodné bohatstvo. Značka Liqoil je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality ISO 9001. Preto na suroviny musí mať certifikovaných dodávateľov. Manželia spolupracujú s lokálnymi dodávateľmi, slovenskými pestovateľmi byliniek, s miestnymi včelármi. Argánový olej nakupujú priamo od výrobcu z Maroka. Väčšinu extraktov, napríklad extrakt z papriky, ginka, hnedej morskej trávy, kamilky, nechtíka  a ruže si Ivana s Martinom vyrábaju sami, keďže sa podobnej problematike venovali aj počas výskumu. Extrakty vyrábajú buď jednoduchšie tradičnejším spôsobom, napríklad maceráciou, sušenie mrazom alebo sofistikovanejšie, napríklad refluxnou destiláciou, Soxhletovou extrakciou alebo destiláciou vodnou parou.  Pri produkcii suchých olejov sa používajú len najkvalitnejšie, za studena lisované oleje. Od iných sa tak odlišujú predovšetkým tým, že neobsahujú žiadne silikóny, parabény, konzervanty ani parfumy. Prevoňané sú len esenciálnymi olejmi alebo sú neutrálne, teda bez vône. V čase, keď Liqoil s nimi začínali, boli na Slovensku prví a jediní.  Príprava produktov a všetko s ňou spojené prebieha v prevádzke v Moste pri Bratislave.

Zdroj: Liqoil  


Ivana a Martin sa tešia, že ľudia pomaly ale isto začínajú čítať aj zloženie kozmetických nie len potravinárskych výrobkov. Považujú to za veľmi dôležité. Pretože vyrábať a ponúkať kozmetiku je momentálne ,,trendy“. Ale ponúkať  prírodné, testované a účinné produkty vie málokto. Ivana si myslí, že ,,nie je fér, že niekto reálne chémiu študoval dlhé roky, má prax a niekomu stačí urobiť kurz na Ministerstve školstva a môže vyrábať kozmetiku. Kozmetika je úzko prepojená so zdravou pokožkou.“


Od úskal k úsmevnej príhode. Za zmienku stojí spomenúť, ako jeden z obchodných partnerov položil na stôl list aloe a povedal: Z tohto mi vyrobte kozmetiku. Dnes pre neho Liqoil vyrába krém, aloe vera gél, mastičku, balzam na pery a najnovšie už aj šampón. Všetko s vysokým podielom aloe pestovanej na Slovensku.
Dobré meno spoločnosti je uznaním pre oboch . Liqoil zaručuje vysokú kvalitu, zodpovedný, individuálny prístup a rýchlu realizáciu. Za každým produktom sa nachádza príbeh. Pri vývine pracujú manželia samostatne a dávajú priestor jeden druhému.


,,V našich produktoch je naše srdce.“
 

 
Mohlo by Vás zaujímať