Netradičné džemy a omáčky Gentlejam

Viete ako vznikajú unikátne džemy a omáčky, ak nie tak nám to bližšie priblíži pani Iveta Hrabovská stojaca za značkou Gentlejam.

Ako sa začal príbeh Gentlejam?

Pri fľaši vína :D Skutočne... myšlienka vyrábať džemy a omáčky s priémiovým alkoholom mi napadla na konci jednej fľaše červeného vína, ktorú sme si popíjali s manželom. Paradox ale je, že predtým ako som si povedala, že z tohto jednoduchého nápadu vytvorím biznis plán, som nikdy žiaden džem nevytvorila.

Foto: Radka Lajčiak Bezdedová

Ak ste pred tým robila niečo iné ako tento projekt tak prečo ste sa rozhodla skončiť v práci?

Pretože som profesne vyhorela. Pred Gentlejam som pracovala ako produktový špecialista v jednom korporáte. Mala som výbornú prácu ale postupne sa zo mňa vytrácala chuť pracovať na sne niekoho iného. Spolu so zamestnávateľom sme sa dohodli na výpovedi a mohla som sa pustiť do svojho sna.

 

Prečo práve džem a omáčky?

Zo začiatku mi napadlo vyrábať iba džemy ale keď som vytvárala receptúru čili džemu, zistila som, že legislatívne sa džem nemôže volať džemom, pokiaľ tam je aspoň jedna surovina zelenina. A tak som sa rozhodla vytvoriť aj sekciu omáčok.

Foto: Radka Lajčiak Bezdedová

Tým že ste pracovala pred tým v marketingu odrazilo sa to aj vo vizuále celej značky?

Mám vyštudovaný marketing ale pracovala som v médiách (najskôr v offline a potom v online svete). V marketingovej oblasti som nikdy nepracovala ale vždy ma to k nej veľmi ťahalo. Prakticky si nič iné neviem ani predstaviť robiť 😊 Marketing je moja srdcová záležitosť.

 

Ako prebiehala výroba na začiatku a či sa niečo zmenilo aj po rokoch?

Kedysi sme vyrábali džemy a omáčky ručne, v súčasnosti vyrábame ručne už iba omáčky. Na výrobu džemov sme si kúpili poloautomatizovaný stroj, ktorý bol vyrobený presne pre naše potreby a skutočne môžem povedať, že je tak fantastický, že džemy sú po chuťovej a vizuálnej stránke ešte lepšie ako keď sme ich robili ručne.

 

Oslovovala ste odberateľov sama, alebo Vám s tým niekto pomáhal?

Zo začiatku som ich oslovovala sama, potom k nám do tímu pribudol obchodný a marketingový stratég, ktorý sa tomu tiež venoval. Teraz som na obchod opäť sama ale nevadí mi to 😊 Denne sa obchodovaniu venujem tak 2 hodinky.

Foto: Radka Lajčiak Bezdedová

Aké boli prvé reakcie na Gentlejam?

Myslím, že to bol pre ľudí šok. Tým, že do produktov lejeme alkohol, ktorý stojí od 20-120 Eur za fľašu, musí sa to odzrkadliť aj na cene. Preto sa priemerná cena za jeden džemík alebo omáčku pohybuje okolo 20 Eur. Od prvého momentu som ale vedela, že je potrebné to ľuďom pravidelne vysvetľovať. Stavila som tiež na príťažlivý vizuál a aj vďaka tomu sa o nás začalo čím ďalej tým viac písať, čo nám prinášalo zvýšenie povedomia.

 

Neodrádzala ľudí cena?

Zo začiatku áno. Ale vsadila som na marketing, ktorého cieľ bolo predať Gentlejam ako prémiový darčekový produkt. Vytvorili sme nádherné darčekové balenia a ľudia si naše produkty skutočne začali kupovať ako darčeky. Dovolím si tvrdiť, že až cca 90% produktov od nás zo skladu odchádzalo v darčekových baleniach.

 

V priebehu existovania ste prešli re-brandom značky prečo?

Pretože sme sa potrebovali posunúť ďalej. Chceli sme sa odlíšiť zo segmentu džemov a omáčok. Chceli sme, aby bol Gentlejam po vizuálnej stránke absolútne príťažlivý. Preto sme našu značku dali do rúk jednej z najlepších agentúr na Slovensku, ktorá nám zmenila logo, vizuál samotných fliaš, darčekových balení, propagačným materiálov a pod.

Foto: Radka Lajčiak Bezdedová

Asi si viem predstaviť v čom sa odlišujete od konkurencie ale predsa vedela by ste nám to povedať?

Vo viacerých veciach. Najmä v zložení... NEALKO džemy obsahujú až 199g ovocia na 100g džemu, čo je absolútny nadštandard. Do ALKO džemov a omáčok lejeme prémiový alkohol, ktorý si ľudia zvyknú dávať iba na výnimočné príležitosti. Každá jedna receptúra je absolútny originál. Mám totiž tendenciu, že ak mi napadne nejaká nová chuť, najprv si spravím hĺbkovú analýzu trhu a ak už niekto takúto kombiniáciu urobil, môj nápad hádžem do koša.

 

Kam všade dodávate svoje produkty, ide niečo aj na vývoz do zahraničia?

Aktuálne dodávame iba do dvoch obchodov na Slovensku. Útlm spôsobil COVID-19 ale verím, že sa to čoskoro vráti do normálu. V tomto období sme sa ale viac zamerali na medzinárodný obchod a aktuálne máme rozjednané na vývoz do  5 krajín mimo EÚ.

Foto: Radka Lajčiak Bezdedová

Na čo by sme sa mohli tešiť v blízkej budúcnosti?

V najbližšej dobe spustíme predaj v Českej republike, pribudnú nové chute, limitované edície a v jeseni nové možnosti pre veľkoodberateľov. Okrem toho sa naši fanúšikovia môžu tešiť na pravidelné súťaže, výzvy a akcie na sociálnych sietiach, našich profiloch na instagrame a facebooku či eshope.

 

Ďakujeme pani Hrabovskej za priblíženie značky, výroby a vecí do budúcna.

 
Mohlo by Vás zaujímať