REkrabicka priniesla do gastronómie novy cirkulárny princíp

Minulý rok bol pre všetkých rokom kedy zažívali zmenu nie len že sa nemohlo chodiť von, na nákup alebo do obchodu ale aj prístup zamestnávateľov a zamestnancov sa menil tiež. Ruka v ruke sa menili aj návyky ľudí kedy ste boli viac nútený si objednávať veci cez e-shop alebo jedlo ste si brali so sebou alebo ste si ho nechali doniesť domov.
Príbeh značky Rekrabička, ale začal ešte rok pred pandémiou, kedy Ondřej Širočka pracoval vo firme kde si ľudia objednávali krabičkovú dietu do kancelárie, tá obsahovala päť jedál. Tu prišla myšlienka či by sa to nedalo robiť inak nie do jednorazových obalov. Ondřej sa začal pohrávať s nápadom na vratné krabičky. A vznikla značka REkrabička.

Zdroj: Instagram

 

Poďme si ju teda trocha priblížiť ide o ekologický produkt z recyklovaného materiálu vyrábaný v Českej republike. Veľkou výhodou Rekrabičky je to, že je vyrobená z recyklovaného materiálu, ktorý jemožné opakovane použiť až 400 krát. V tomto prípade okrem obalov na jedlo šetríte materiál a aj vodu, ktorá je potrebná na výrobu normálneho obalu, ale aj toho recyklovaného.

Keď celý projekt v roku 2019 začal spolupracovalo s nimi približne 60 partnerských podnikov ako napríklad: Compass Group, Cantina La Fresca, Prague Catering a iný. Od vtedy už prešli skoro dva roky a dnes REkrabička má už viac ako 350 partnerov nie len v Čechách ale 11 z nich je zo Slovenska a plán je utržiť viac ako 20 miliónov korún tento rok.

Zdroj: Instagram

 

Aby ste si to vedeli predstaviť REkrabička dodá svojim partnerom obal na jedlo. Do týchto obalov si vedia následne zákazníci nabrať jedlo so sebou, záloha za takto zapožičaný obal je vo výške 80 korún. Tu je rozhodnutie dané na zákazníka či daný obal vráti a bude mu vrátená záloha alebo si krabičku nechá a použije ju znova. Samotná REkrabička potom zarába na poplatkoch vo výške 1,7 – 3,5 koruny, ktoré si účtuje za použitie krabičky. Partneri, ktorý spolupracujú s REkrabičkou si okrem výberu z rôznych farieb vedia vybrať aj rôzne veľkosti krabičiek od toho sa potom odvíja výška poplatku.

Okrem expanzie na okolité trhy kde sa pomaly už dostáva na Slovensko by radi prerazili aj v Poľsku a okolitých štátoch. Tiež by sa chceli zamerať aj na rôzne festivaly a akcie kde sa podáva jedlo a bolo možné využiť ich krabičky. Pilotný festival, kde sa REkrabička testovala bol festival Pohoda. Tiež by radi rozšírili portfólio svojich krabičiek o ďalšie varianty ako napríklad krabička na polievku, dezert a menšie jedlá. Ak by sa im to podarilo, vedeli by tak zabezpečiť partnerom komplet set na všetky pokrmy. Do budúcna by radi kládli dôraz na 100% recykláciu a komfort pri použití, konkrétne ide o vracanie krabičiek, ktoré by neboli umyté alebo len opláchnuté a o komplet čistenie by sa starali samotný partneri.

Zdroj: Instagram

 

Pomôcť pri rozšírení povedomia o REkrabičke by mohla pomôcť aj nedávno dohodnutá spolupráca s Coca-Cola HBC, tá bude svojim partnerom ponúkať rekrabičky za zvýhodnených podmienok. Širočka tento krok berie ako možnosť sa dostať aj do reštaurácií ktoré váhali s nadviazaním spolupráce a práve táto spolupráca by ich mohla presvedčiť.
 

 
Mohlo by Vás zaujímať