NoA vreckovky

Dnes nám odpovedajú Naďa Urbanová a Mary Horváthová ako vznikla značka Noa!

 

Naďa: Dlhé roky sa venovala PR a komunikácii, prevažne v korporáciách. Teraz freelancuje. Je hyperaktívna a všetko, čo robí, sa snaží robiť na 100 %. Veľa športuje a cestuje, má asi milión kamarátov a priťahuje nezvyčajné životné situácie. V Noa! rieši stratégiu, dodávateľov a prevádzkové veci. A snaží sa učiť Mary myslieť dva kroky dopredu.

Mary: Košičanko-žilinčanko-bratislavčanko-záhoráčka. Zdá sa však, že už sa usadila a neprekvapí ďalším sťahovaním. Konečne má totiž svoju vysnívanú záhradku a psíka. Je odborníčkou na marketing a aktuálne mu šéfuje v jednej medzinárodnej korporácii. Miluje hory v lete aj v zime. V Noa! sa stará o technické a administratívne veci. A zároveň drží na uzde Nadine nápady, aby neuletela príliš ďaleko.

 

Ste kamarátky, ktoré sa spoznali v práci, môžete sa nám v krátkosti predstaviť a priblížiť ako to celé začalo?

Spoznali sme sa pred deviatimi rokmi, keď sme obe pracovali na marketingu v jednej banke. Po roku sa síce naše pracovné cesty rozišli, ale kamarátstvo ostalo. Zvykneme hovoriť, že sme ako jing – jang. Ja som neustále v pohybe, potrebujem nové výzvy a spoločnosť. Mary sa nikam neponáhľa, užíva si, keď môže zotrvať vo svojej komfortnej zóne a volí radšej istotu ako risk.

 

Musím povedať že naozaj nezvyčajný nápad, tak nám povedzte prečo práve vreckovky?

Začalo to, keď som ležala doma chorá a za jeden deň vymíňala celú krabicu vyťahovacích papierových vreckoviek. Nechcela som vyrábať toľko odpadu a tak som začala hľadať látkovú alternatívu, ktorú som si pamätala z detstva. Zistila som, že ich nie je také ľahké nájsť a že sa na nich z pohľadu dizajnu za 30 rokov nič nezmenilo. Tak som si povedala, že je čas vrátiť vreckovky do obehu a ukázať, že môžu byť aj vtipné a kreatívne. Spomenula som to Mary a bolo rozhodnuté. J

 

Nebáli ste sa začať podnikať? Mala už jedna z Vás skúsenosti s podnikaním?

Nemali sme doteraz podnikateľské skúsenosti. Učíme sa za pochodu a je to pre nás veľká škola.

Prečo práve Noa! znamená to niečo konkrétne?

Slovné spojenie „no a“ používame všetci úplne bežne. No a čo, že som chorý, vyležím to a bude zase dobre. No a – znamená, že máme nad vecou nadhľad, vieme si z nej urobiť srandu a povedať si, že nejde o život. A presne to je filozofia našej značky. V súlade s tým sme tvorili texty na vreckovky. Aby boli jemne provokačné a dvojzmyselné. Aby sme aj soplík či slzy brali s istou dávkou humoru.

 

Viete nám opísať samotný proces výroby vreckovky? Ako vzniká jednotlivý dizajn? Kto vymýšla jednotlivé slogany?

Začalo to sloganmi, nad ktorými sme dlho sedeli a mali k tomu množstvo brainstormingov v rôznom zložení. Konečné slovo však mali copywriteri – Tomáš Kučírek a Martin Kovarík. Detské riekanky vytvorila Katka Makarová. Následne sme určovali, ktorý text je pre akú cieľovú skupinu a ako ho chceme komunikovať. Z toho vyplynulo, čo by malo byť na grafike. Tej sa zhostila Katarína Hutníková.

 

Kam by ste chceli značku Noa! vreckovky posunúť?

Prvotným cieľom je etablovať sa na trhu. Presvedčiť ľudí, že má zmysel vrátiť sa k veciam na dlhodobé použitie a obmedziť tie jednorazové, na ktoré sme si v posledných rokoch zvykli. Máme už vymyslené nové slogany, špeciálne série či antibakteriálne vreckovky so striebrom. Postupne budeme tieto novinky uvádzať na trh.

 

Viem, že ste mladá značka ale pocítili ste aktuálnu situáciu s koronakrízou?

Jedine v tom, že sme odložili spustenie značky. Pôvodne sme chceli začať v marci, ale kvôli vypuknutiu korony sme začali až koncom mája.

 

Kde všade si vieme zaobstarať Vaše vreckovky?

Predaj sme spustili cez náš vlastný eshop na www.noavreckovky.sk a postupne sa snažíme nadväzovať partnerstvá aj s kamennými predajňami. Záujemcovia nás nájdu napr. v pánskom obchode Varsity Project v Bratislave, v bio obchode Dobromysel v Nitre ci v Baterkárni v Trnave. A rokujeme s ďalšími.

 

A čo zahraničie láka Vás? Prípadne už zasielate aj tam?

Zatiaľ je to zo zahraničia len Česká republika. Naše vreckovky sú postavené na vtipných textoch - sú teda pochopiteľné len pre tých, ktorí rozumejú slovenčine. Keď budeme cítiť, že máme pevné základy na Slovensku, začneme sa zrejme obzerať, čo ďalej.

 

Chystáte na tento rok aj nové vecí, či už dizajnové novinky alebo nový produkt?

Áno, niekoľko. Pracujeme na nových textoch aj grafikách, darčekových baleniach a o chvíľu predstavíme aj dizajnovo konzervatívnejšie vreckovky.

 

Ďakujeme za príjemný rozhovor :)

 
Mohlo by Vás zaujímať