Najväčšou výhodou Pinterestu je práve fakt, že kliknutím na príspevok (tzv. pin) sa používateľ dostane priamo k produktu. V prípade eshopu preto odporúčame vytvoriť ku každému produktu niekoľko pinov, ktoré nalinkujete priamo na produkt v eshope. Ponúkate mu tak najjednoduchšiu možnú cestu - od inšpirácie až k nákupu.
Platforma má podľa aktuálnych údajov až 459 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Takmer polovica z nich pochádza z USA. Slovenskí používatelia tvoria takmer 800 tisíc aktívnych používateľov mesačne.
Pinterest nie je sociálna, ale personálna sieť - lajky, komentáre a iné formy engagementu tu ani zďaleka nie sú meradlom úspechu. Hoci sú tieto funkcie sekundárne, sú na platforme dostupné, a preto ju prieskumy často zaraďujú medzi sociálne siete. Získavame tak porovnania, ktoré ukazujú, že Pinterest je po Tik Toku celosvetovo druhou najrýchlejšie rastúcou sieťou. Tento trend svedčí o tom, že s Pinterestom treba rátať.
Používatelia vstupujú na Pinterest so zámerom inšpirovať sa alebo si niečo kúpiť. Už len samotná povaha platformy preto zvyšuje pravdepodobnosť nákupu. Až 85 % používateľov si už kúpilo produkt od značky, ktorú našli na Pintereste.
Napriek tomu, že 2 zo 4 najvyhľadávanejších kľúčových slov sú v slovenčine, na Pintereste je minimálne množstvo obsahu v našom jazyku. Slovenským tvorcom sa tak naskytá jedinečný priestor byť medzi prvými značkami, ktoré na Pinterest prispievajú v slovenčine.
Ženy tvoria z celkovej používateľskej základne až 60 %. Počet používateľov mužov sa však každoročne zvyšuje. Na Slovensku sa podiel žien podľa aktuálnych údajov pohybuje okolo 73 %. Ak práve ženy tvoria veľkú časť vašej klientely alebo publika, na Pintereste ich dokážete priamo osloviť. Ak je váš produkt určený mužom, možno práve ich potešíte obsahom či reklamou, ktoré na slovenskom Pintereste chýbajú a ktoré myslia aj na nich.
Až 91 % ľudí sa na Pintereste cíti dobre, a to nie je náhoda. Pinterest zakazuje akýkoľvek kontroverzný a nenávistný obsah a cielene sa snaží budovať priestor, kde sa môžu ľudia z celého sveta navzájom nerušene inšpirovať.
Až v 97 percentách najčastejších vyhľadávaní sa nevyskytuje názov značky. Znamená to, že používatelia vo väčšine prípadov nevyhľadávajú produkty podľa značky, ale podľa svojich momentálnych potrieb a vkusu. Takto sa na Pintereste môžete dostať do povedomia aj ak ste menej známa malá alebo stredná firma, či začínajúci podnikateľ alebo podnikateľka.
Nemusíte pridávať situačný obsah reagujúci na aktuálne dianie ako v prípade sociálnych sietí. Keďže Pinterest funguje ako vyhľadávač, pri správnom použití kľúčových slov môže byť životnosť príspevku až jeden rok, pri sezónnych príspevkoch aj niekoľko rokov.
Pinterestu záleží na tom, aby značky a marketéri vyťažili z platformy maximum. Poskytuje im preto detailné návody a trendy, pomocou ktorých si dokážete nastaviť ideálnu marketingovú stratégiu na Pintereste aj vy.
Viac užitočných informácií o Pintereste získate v týchto blogoch. Ak by ste však radšej zverili starostlivosť o Pinterest do skúsenejších rúk, odporúčame vám prezrieť si služby agentúry Soapbox, ktorá pomôže rásť na Pintereste aj vám.
Toto je prvý diel našej série, kde by sme Vám radi prinášali prehľad značiek ktoré vyrábajú rovnaký typ produktov / výrobkov / služieb. Chceme ukázať že v každom...
prečítať viacMladý Čech lietal po maturite neustále na trase Praha – Peking. Keďže sa chcel s niekým porozprávať na tomto dlhom lete, hľadal aplikáciu, ktorá by mu ukázala spolucestujúcich a spojila ho s nimi. Nič však nenašiel. Tak sa ju rozhodol vytvoriť.
prečítať viacV ľudskej DNA sa ukrýva množstvo informácií. Ak by ste chceli vedieť, čo o vás prezradí práve tá vaša, vašu zvedavosť uspokojí DNA ERA. Testy zamerané na rôzne...
prečítať viac