TOP 10 zaujímavostí o Pintereste pre eshopy od Soapbox

Aby ste sa lepšie zorientovali v základoch Pinterestu, spoločne s prvou slovenskou Pinterest agentúrou Soapbox sme spísali 10 zaujímavosti o Pintereste. Veríme, že vám pomôžu rozhodnúť sa, či sa vám oplatí investovať energiu do tejto rýchlorastúcej platformy.

 

Preklik z Pinterestu priamo na produkt


Najväčšou výhodou Pinterestu je práve fakt, že kliknutím na príspevok (tzv. pin) sa používateľ dostane priamo k produktu. V prípade eshopu preto odporúčame vytvoriť ku každému produktu niekoľko pinov, ktoré nalinkujete priamo na produkt v eshope. Ponúkate mu tak najjednoduchšiu možnú cestu - od inšpirácie až k nákupu.

 

459 miliónov aktívnych používateľov mesačne


Platforma má podľa aktuálnych údajov až 459 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Takmer polovica z nich pochádza z USA. Slovenskí používatelia tvoria takmer 800 tisíc aktívnych používateľov mesačne.

 

2. najrýchlejšie rastúca sieť


Pinterest nie je sociálna, ale personálna sieť - lajky, komentáre a iné formy engagementu tu ani zďaleka nie sú meradlom úspechu. Hoci sú tieto funkcie sekundárne, sú na platforme dostupné, a preto ju prieskumy často zaraďujú medzi sociálne siete. Získavame tak porovnania, ktoré ukazujú, že Pinterest je po Tik Toku celosvetovo druhou najrýchlejšie rastúcou sieťou. Tento trend svedčí o tom, že s Pinterestom treba rátať.

 

 

Používatelia tu hľadajú inšpiráciu na nákup


Používatelia vstupujú na Pinterest so zámerom inšpirovať sa alebo si niečo kúpiť. Už len samotná povaha platformy preto zvyšuje pravdepodobnosť nákupu. Až 85 % používateľov si už kúpilo produkt od značky, ktorú našli na Pintereste.

 

Nedostatok obsahu v slovenčine


Napriek tomu, že 2 zo 4 najvyhľadávanejších kľúčových slov sú v slovenčine, na Pintereste je minimálne množstvo obsahu v našom jazyku. Slovenským tvorcom sa tak naskytá jedinečný priestor byť medzi prvými značkami, ktoré na Pinterest prispievajú v slovenčine.

 

Veľké ženské publikum


Ženy tvoria z celkovej používateľskej základne až 60 %. Počet používateľov mužov sa však každoročne zvyšuje. Na Slovensku sa podiel žien podľa aktuálnych údajov pohybuje okolo 73 %. Ak práve ženy tvoria veľkú časť vašej klientely alebo publika, na Pintereste ich dokážete priamo osloviť. Ak je váš produkt určený mužom, možno práve ich potešíte obsahom či reklamou, ktoré na slovenskom Pintereste chýbajú a ktoré myslia aj na nich.

 

Pinterest je pozitívny priestor


Až 91 % ľudí sa na Pintereste cíti dobre, a to nie je náhoda. Pinterest zakazuje akýkoľvek kontroverzný a nenávistný obsah a cielene sa snaží budovať priestor, kde sa môžu ľudia z celého sveta navzájom nerušene inšpirovať.

 

 

Vyhľadávania nesúvisia so žiadnou konkrétnou značkou


Až v 97 percentách najčastejších vyhľadávaní sa nevyskytuje názov značky. Znamená to, že používatelia vo väčšine prípadov nevyhľadávajú produkty podľa značky, ale podľa svojich momentálnych potrieb a vkusu. Takto sa na Pintereste môžete dostať do povedomia aj ak ste menej známa malá alebo stredná firma, či začínajúci podnikateľ alebo podnikateľka.

 

Príspevky majú dlhú životnosť


Nemusíte pridávať situačný obsah reagujúci na aktuálne dianie ako v prípade sociálnych sietí. Keďže Pinterest funguje ako vyhľadávač, pri správnom použití kľúčových slov môže byť životnosť príspevku až jeden rok, pri sezónnych príspevkoch aj niekoľko rokov.

 

Spoľahlivé marketingové nástroje


Pinterestu záleží na tom, aby značky a marketéri vyťažili z platformy maximum. Poskytuje im preto detailné návody a trendy, pomocou ktorých si dokážete nastaviť ideálnu marketingovú stratégiu na Pintereste aj vy.

 

Chcete začať s Pinterestom?


Viac užitočných informácií o Pintereste získate v týchto blogoch. Ak by ste však radšej zverili starostlivosť o Pinterest do skúsenejších rúk, odporúčame vám prezrieť si služby agentúry Soapbox, ktorá pomôže rásť na Pintereste aj vám.
 

 
Mohlo by Vás zaujímať