Základy firemného Pinterestu od Soapboxu, prvej slovenskej Pinterest agentúry

Pinterest je na Slovensku zatiaľ veľkým neznámom. Hoci je marketing na Pintereste v zahraničí bežnou praxou aj pre drobných podnikateľov, u nás je stále skôr iba marketingovým experimentom – dokonca aj pre veľké firmy. Všetko však môže zmeniť fakt, že podľa aktuálnych údajov využíva túto platformu na Slovensku viac ako 800 tisíc aktívnych používateľov mesačne.

 

Kedy sa Pinterest pre firmy oplatí

 

Pinterest pre firmy je skvelý nástroj v dvoch hlavných prípadoch, pričom oba si vyžadujú trochu odlišnú stratégiu:

Prvý prípad – chcete ponúkať svoje produkty a služby anglicky hovoriacemu publiku mimo Slovenska a získať si zákazníkov zo zahraničia.

Druhý prípad – chcete zvýšiť povedomie o svojej značke na Slovensku a využiť to, že sa na Pintereste zatiaľ nenachádza takmer žiadna konkurencia.

 

Najúspešnejší obsah na Pintereste

 

Pinterest odporúčame najmä pre firmy s produktmi a službami, ktoré vyhľadáva širšia verejnosť.

Medzi 10 najvyhľadávanejších tém na Pintereste patria: jedlo, bytové doplnky a dekorácie, cestovanie, zdravie a fitness, móda pre ženy, vlasy, nechty a kozmetika, DIY a ručné práce, zábava a inšpirácia, svadby, sviatky a podujatia.

Zdroj: Pixabay

 

V čom Pinterest pomáha?


Častý omyl je, že ľudia zaraďujú Pinterest medzi sociálne siete. Používatelia tu ale nezdieľajú čo jedli, kde boli alebo aké sú ich politické názory. Pinterest je personálna sieť, ktorú ľudia využívajú najmä na plánovanie budúcnosti a hľadanie inšpirácie. Vo všeobecnosti platforma pomáha šíriť povedomie o značke, zvyšovať návštevnosť webu a webového obsahu (eshopu a blogov), propagovať produkty a služby či dokonca rozširovať mailing list vďaka pinom odkazujúcim na landing page s odberom newslettera. Pre úspech na Pintereste je preto veľmi dôležité mať vlastný, funkčný web.

 

Ponúkate produkty?


Ak ste eshop s produktami, váš obsah je jednoznačný. Na Pinterest pridávajte najlepšie fotky svojich produktov a každý z nich nalinkujte na stránku s produktom v eshope. Nezabudnite na to najdôležitejšie – v názvoch násteniek, pinov, v popisoch a alt texte použite tie správne kľúčové slová, aby vás algoritmus zobrazil tomu správnemu publiku.

 

Ponúkate služby?


Zvoľte taktiku náučného obsahu. Napíšte napríklad inšpiratívny blog s nadčasovou témou, ktorý ocenia nielen čitatelia, ale aj Google a Pinterest. Vytvorte k nemu 5 vizuálne atraktívnych pinov so zaujímavým názvom. Cez ne sa môžu používatelia prekliknúť z Pinterestu na blog na vašom webe. Na konci blogu im potom ponúknite vaše služby, konzultáciu či produkt.

Zdroj: Pixabay

 

Chcete začať s Pinterestom?


Viac užitočných informácií o Pintereste získate v týchto blogoch. Ak by ste však radšej zverili starostlivosť o Pinterest do skúsenejších rúk, odporúčame vám prezrieť si služby agentúry Soapbox, ktorá pomôže rásť na Pintereste aj vám.

 

Ešte nemáte založený Pinterest? Nevadí skúsiť to môžete vo vlastnej réžii, alebo Vám s tým vedia pomôcť práve v agentúre Soapbox. Bežte vyskúšať nový kanál pre Vaše výrobky a oslovte nových zákazníkov.
 

 
Mohlo by Vás zaujímať