DoDo rastie a chystá expanziu do ďalších krajín

Kuriérsky startup DoDo, ktorého majiteľom je Michal Menšík, má za sebou úspešný rok a určite chcú v tomto trende pokračovať. Ide o logistický startup, ktorého začiatok sa datuje od roku 2015. 

 

Na začiatku sa venovali rozvozu zásielok do 24 hodín v rámci Prahy, po úspechu sa začali rozširovať do ďalších Českých miest. Časom sa rozrástli na Slovensko kde začali v Bratislave a dnes DoDo už funguje vo viac ako 50 mestách v 4 krajinách. (Česko, Slovensko, Poľsko, Maďarsko) a ich služba rozvozu zásielok sa rozrástla nie len na balíky ale aj na rozvoz potravín, hotových jedál.

Zdroj: Instagram

 

Aktuálne sa nie je čomu diviť, že takémuto startupu sa extrémne darí. Koronakríza len pomohla celému e-commerc a s tým je potreba aj kvalitných logistických služieb. Veď len v roku 2020 bol nárast tržieb tejto spoločnosti o 100% a rok zakončili na 19,3 milióna € a na rok 2021 by chceli pokračovať v expanzii. V číslach dokázalo DoDo minulý rok doručiť 2,6 miliónov objednávok, čo je nárast o 120% ako rok pred tým.

DoDo rozváža zásielky všetkého druhu, ale najviac ich ťahá rozvoz potravín pre supermarkety. Najväčšími zákazníkmi v sektore potravín je Košík a Tesco, a vďaka týmto spoluprácam je ich služba DoDo Fresh najrýchlejšie rastúcou. S Košíkom spolupracujú na rozvoze „hotovky“, čo je rozvoz hotových jedál. Počas koronakrízi samotná firma rozvážala potrebný materiál v rámci svojho projektu DoDobrovolník.
Počas pandémie sa v Čechách rieši možnosť otestovať sa doma pomocou kloktacieho testu, ktorý vyvinula Lekárska fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. Tu má zabezpečiť logistiku DoDo ktoré má dostačujúce skúsenosti s reverznou logistikou. Celé to má fungovať nasledovne, kuriér doručí test, počká na vzorku a zoberie ju hneď aj do laboratória a do 24 hodín budete mať výsledok.

Zdroj: Instagram

 

S týmto rastom sa musela rozšíriť aj flotila áut, dnes je to už 600 vozidiel a 1200 kuriérov, ktorý na nich jazdia. A expanzia bude len pokračovať, samotná spoločnosť hovorí, že zahraničné trhy tento rok je ich prioritou. Boli spomenuté krajiny ako Nemecko kde spoločnosť vidí veľký potenciál a aj dopyt po kvalitných logistických službách. Druhou zemou by mohlo byť Bulharsko.

Zdroj: Instagram

 

DoDo rástlo aj vďaka vlastnému software GAIA, ktorý je základom aby všetko fungovalo ako má. Táto aplikácia disponuje napríklad: slot manažmentom, plánovanie ciest, peňažný manažment, reportovanie v reálnom čase ako aj predikcia dopytu.

Startup má aj možnosť ako sa stať jej partnerom cez jej program DoDo Partner, ide o franšízu, kde je potrebné splniť niekoľko požiadaviek, a za to dostanete ako ich partner, komplet tréning, možnosť zapožičania DoDo vozidiel, výber segmentu, marketingovú podporu a možnosť rozbehnúť vlastné podnikanie so stabilným a rýchlo rastúcim partnerom.
 

 
Mohlo by Vás zaujímať