Autor: Matúš Červenka
1. January 1970
Zdieľaj

Z korporátu si založili obchod s hrami a teraz ich aj sami vydávajú

Dnešná digitálna doba prináša pozitívne ale aj negatívne vplyvy na nás, preto aby sme sa vedeli odtrhnúť z virtuálneho sveta môžeme siahnuť po športe, cvičení, prečítať si knihu alebo si zahrať spoločenskú hru. Takto dáko rozmýšľajú aj chalani z Ludopolisu a preto sa pustili do založenia obchodu so spoločenskými hrami.

 

Čo bolo pred založením značky Ludopolis kde ste pracovali?

Peťo:
nObaja zakladatelia sme mali svoje zamestnania v korporátnom IT sektore. Ludopolis dlhé roky fungoval ako hobby projekt popri zamestnaní. Iba od roku 2020 sa prvý krát jeden z nás rozhodol odísť zo svojho civilného zamestnania a venovať sa naplno spoločenským hrám. Od roku 2015 fungoval Ludopolis ako eshop, začali sme s menej ako 100 produktami v ponuke a dnes ich máme cez 2000 aktívnych. V začiatkoch sme eshop stíhali manažovať z obývačky, neskôr sme využívali služby fulfilmentovej firmy a od roku 2019 sme otvorili kamennú predajňu, prijali prvých zamestnancov na plný úväzok a zároveň sme si vzali logistiku späť pod svoje krídla. 

 
Prečo práve spoločenské hry videli ste dieru na trhu prípadne niečo iné?

Mali sme chuť začať podnikať a chceli sme, aby to bolo niečo zmysluplné, čo by nás motivovalo pracovať na tom aj keď by to hneď negenerovalo zisk. Pri analyzovaní možností nám prišli hry, ktoré sme mali radi ako vynikajúci nápad. Určite to bolo aj kvôli tomu, že sme k hrám mali vzťah a spájali sa nám s nimi pekné spomienky z detstva. Videli sme za tým aj misiu prinášať ľuďom alternatívu k tráveniu voľného času za obrazovkami mobilov, počítačov či televízorov.

Zdroj: Ludopolis

Čo všetko Vás podnikanie naučilo a čo by ste chceli vypichnúť možno poradiť ľuďom ktorý začínajú čo nerobiť a čo zas áno?

Ťažká otázka. V korporátnom svete sa špecializujete na jednu vec, snažíte sa byť odborník vo svojej oblasti a napredovať. Začiatky podnikania sú o tom, že sa podnikateľ musí venovať všetkému – buď sa to naučíš, alebo musíš nájsť odborníka, ktorý pomôže. A tu môžeme hovoriť o účtovníctve, logistike alebo aj online marketingu. 

 
Ako vznikol názov Ludopolis?

Názov vznikol cez viacero brainstormingov – chceli sme trochu zaloviť v neslovenskom názve a aby trochu dal aj tému stránke. Takže mesto spoločenských hier – Ludopolis. Na prvej verzii stránky sme mali na titulke aj mestečko so štvrťami, ktoré prezentovali jednotlivé kategórie hier na našej stránke.

 

Povedzte nám ako sa dostanete z predaja spoločenských hier k výrobe hier? 

Maloobchodný predaj produktov iných vydavateľstiev je každým rokom ťažší. Konkurencia nie len domáca, ale aj z Českej republiky pribúda, ceny tlačí konkurencia dole. Keďže si po viac ako 6 rokov na trhu už veríme, že sa v hrách vyznáme, tak sme si povedali, že prinášať vlastné produkty by mohla byť cesta ako sa odlíšiť a presadiť sa.

Teraz ste pripravili dve hry ktoré sú komplet Slovenské môžete nám o tom povedať viac ako to vznikalo?

Každá hra má za sebou svoj príbeh ako vznikala. Obe majú spoločné to,  že autori herného princípu aj ilustrácií sú Slováci. Keď sa ku nám Lingolandia dostala, bola už vlastne hotová čo sa týka hlavnej myšlienky aj ilustrácií. Keďže sa nám páčila začali sme s  autorkou spolupracovať a sústredili sme sa na doladenie herných mechaník a priebehu hry, tak aby hra mala moderné prvky a udržala hráčov v napätí a sústredení počas celej doby hrania. Hru Pickit draky na druhej strane sme s autorom veľa testovali a upravovali, aby dobre fungovala. Následne sme hľadali ilustrátora, ktorý by nám drakov nakreslil. 

Zdroj: Ludopolis

Spomenuli ste že ilustrácie robili Slovenský autori ako to prebiehalo, našli ste hneď toho pravého ilustrátora alebo ste vyberali z viacerých?

Pri Lingolandii si ilustrátorku našla sama autorka a vyberala z viacerých až kým nenatrafila na Ninu Šefčík, ktorá svojím jedinečným štýlom dala Lingolandii práve tú tvár, ktorá zaujala aj nás. Hra obsahuje 116 unikátnych ilustrácií kariet a Nina pripravila aj špecifický font a vzhľad hernej plochy a krabice kde je hlavným motívom planéta Lingolandie a teplovzdušný balón ako logo hry.
nPri druhej hre sme hru testovali vo fáze prototypu s grafikou od autora a až neskôr sme sa rozhodli, že celú grafiku prerobíme. Podľa toho, že hru sme chceli cieliť na mladých ľudí a deti – školákov, chceli sme niečo čo by bolo milé, komiksové prípadne podobné animovaným rozprávkam a na takýto štýl sme hľadali vhodného ilustrátora. Hneď ako prvý ma napadol Michal Kozár – Artcavemaniac, ktorý kreslí napríklad prasiatka Los Porkos a nakoniec sme sa aj dohodli. Zadanie bolo aby ilustrácie neboli agresívne a myslíme si, že to zvládol veľmi dobre. Väčšina ilustrácií sa nám páčila aj na prvý krát akurát fialového draka sme prerábali kompletne asi 5x. Takže dodatočne mu ďakujem za trpezlivosť 🙂

 

Pre koho sú hry Pickit Draky a Lingolandia určené a v čom sa líšia?

Pickit Draky aj Lingolandia sú obydve určené ako rodinné hry, vhodné aj pre deti od 6-7 rokov, ale sú aj veľmi rozdielne. Draky sú skôr strategická hre, kde viac plánujem a využívam špeciálne schopnosti zatiaľ čo Lingolandia je kreatívna a edukatívna hra o tvorbe slov. Čiže každá má trochu iné využitie a zaťažuje mozgové závity iným spôsobom.

Zdroj: Ludopolis

 

Nedávno ste v rámci svojej kamennej predajne otvorili aj herňu, kam by ste chceli Ludopolis posunúť, aký máte cieľ?

Spoločenské hry sú segmentom, ktorý stále nie je medzi širokou verejnosťou veľmi známy a keď ku nám ľudia prídu a zbadajú plné police hier, ktoré ešte nevideli, tak je niekedy ťažké sa rozhodnúť akú vyskúšať. Klubovňa by teda mala slúžiť pre ľudí aby si vedeli hry skúsiť a spoznať ich. Tiež pre rodiny s deťmi kde okrem vyskúšania môže herňa slúžiť ako alternatíva na strávenie pekného poobedia pri hraní spoločenských hier. A tiež veríme, že sa postupne vybuduje komunita hráčov, ktorí budú do našej klubovne chodiť pravidelne hrávať svoje obľúbené hry a tu už hovoríme o starších či dospelých ľuďoch, ktorí majú stolovky ako svoje hobby.  

 

Môžete nám prezradiť či chystáte niečo aj na rok 2022, či už by to bolo privezenie zabehnutej značky a jej Slovenská prípadne Česká verzia alebo možno niečo z Vašej dielne?

Máme na stole viacero možností a zatiaľ najpravdepodobnejšie vyzerá, že sa opäť budeme sústrediť na vlastné hry – originálne autorské zo slovenskej produkcie. Chceli by sme pracovať ďalej aj s Pickitom aj Lingolandiou. Pri hre Pickit máme víziu, že to bude séria využívajúca rovnaký hlavný mechanizmus získavania kariet, ale nové špeciálne schopnosti, ktoré prinesú iný herný zážitok. S Lingolandiou máme vo výhľade menšiu – cestovnú edíciu a tiež rozšírenie s novým herným módom a ďalšími kartami, ale to možno až v budúcnosti. Je tiež možné, že siahneme aj po zahraničnej licencii ak pôjde o zaujímavú hru a finančne bude prístupná naším možnostiam.

Držíme chalanom palce aby sa posúvali ďalej a prinášali nám nové a nové hry od slovenských autorov.

VYPOČUJTE SI NOVÉ
EPIZÓDY MADE IN CAST
ZOBRAZIŤ PODCAST
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
25.4.2024 18:00
Kubis the Nook, Bratislava
KÚPIŤ LÍSTOK
Prírodná kozmetika Musk
je tu s nami už od roku 2016
ZOBRAZIŤ PRODUKTY

MOHLO BY SA VÁM PÁČIŤ